kapat
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
Okur Temsilcisi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
19 Kasım 2008, Çarşamba
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Çocuk Kulübü Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat

Hediye kontor uyarısına dikkat!

Giriş Saati : 08.11.2008 11:42
İnternette ve TV'de son zamanlarda yaygınlaşan ve ''kontör ve altın hediye edileceği'' vaadinde bulunan reklamlardaki servislere üye olan cep telefonu kullanıcılarının, çok miktarda kontör kaybederek mağdur olduğu bildirildi.

Özellikle internette ve TV'de yayımlanan ve ''herkese çekilişsiz kurasız 100 kontör'', ''garanti kontör, şans yok, kura yok'', ''soruyu bilen herkese 100 kontör hediye'' gibi sloganlarla yayınlanan reklamlar mağduriyete neden oluyor.

İnternette kullanıcıdan cep telefonu numarasını, TV'de yayınlanan reklamlarda ise bir numaraya ''ABONE'' yazıp SMS gönderilmesini isteyen reklamlar sonucunda üye olunan servisle, kullanıcıya sınırsız logo, zil sesi ya da duvar kağıdı indirme hakkı tanınıyor.

Ancak, TV'deki reklamlarda ekranın altından okunamayacak kadar hızlıca geçen, internetteki reklamlarda ise küçük puntolarla dikkat çekmeyecek şekilde yazılan açıklamalara göre, hediye kontörleri almak için her hafta 50 kontör karşılığı servise 2 ay üye olmak, yani 800 kontör harcamak gerektiği belirtiliyor.

Çoğu reklamda söz konusu servisin nasıl iptal edileceği dahi belirtilmezken, hediye edileceği vadedilen kontör miktarının birkaç katı üzerinde kontör kaybederek mağdur olan kullanıcı sayısı ise günden güne artıyor.

TÜKETİCİLER BİRLİĞİ TEPKİLİ

Tüketiciler Birliği Başkanı Nazım Kaya, AA muhabirine yaptığı açıklamada, özellikle son 1 ayda kontör hediye edileceği vadedilen reklamlardaki servisler nedeniyle mağdur olan 300'ün üzerinde tüketicinin kendilerine başvuruda bulunduğunu kaydetti.

GSM operatörlerinin durumun farkında olmalarına rağmen, ''kendi servisleri olmadığı ve tüketicilerin kendi istekleriyle abone oldukları'' gerekçesiyle herhangi bir önlem almayarak, ''topu taca attıklarını'' ileri süren Kaya, şöyle devam etti:
''İnsanlar ciddi şekilde sarsılıyor ve nereye başvuracaklarını bilemiyor. Telekomünikasyon Kurumu yanıltıcı reklamlarla ilgili önlem almalı ve tüketicilerin mağdur olmasını engellemelidir. Kurum bir açıklama yapıp 'bu tür reklamlar nedeniyle mağdur olanlar şuraya başvursun' dese dahi vatandaşı kandırmak isteyenler için caydırıcı olur'' dedi.

Kaya, söz konusu servisler nedeniyle mağdur olanların ise Telekomünikasyon Kurumuna telefonla başvuruda bulunmaları gerektiğini ifade ederek, ''Vatandaşı kandıran söz konusu reklamları yayınlayan şirketlerin üzerine gideceğiz ve kanuni olarak gerekeni yapacağız. Çünkü bu yolla haksız şekilde kazanç sağlıyorlar'' diye konuştu.

AA