kapat
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
Okur Temsilcisi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
12 Kasım 2008, Çarşamba
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Çocuk Kulübü Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat

Kriz giyimde indirim getirdi

Giriş Saati : 12.11.2008 12:05
Güncelleme : 12.11.2008 17:24
Yeni Haber
Küresel krizin, sonbahar-kış sezonunda düşük satış rakamlarını beraberinde getirmesiyle, giyim firmaları çareyi indirime gitmekte buldu. Henüz sezon başı olmasına rağmen sonbahar-kış giysilerinde yüzde 50'lere varan indirim başladı. Ankara Giyim Sanayicileri Derneği (AGSD) Başkanı Canip Karakuş, krizin etkisiyle erken başlayan indirim dönemini tüketiciler için fırsat olarak değerlendirdi.

AGSD Başkanı Karakuş yaptığı açıklamada, daha önce indirimli satışların sadece mevsim sonlarında elde kalan ürünleri nakit paraya çevirmek için yapıldığına dikkat çekerken, "Kriz nedeniyle tüketicinin giyimden tasarruf etme eğilimi indirimleri de beraberinde getirdi. Firmalar tüketiciyi mağazaya çekmek için hediye çekleri ya da büyük indirimlerle satışlarını desteklemeye çalışıyor" dedi.

Tüketicileri ihtiyaçlarını ertelemeyip indirimden yararlanmaya çağıran Karakuş, alışveriş için en uygun zamanın yaşandığını söyledi.

Bu ortamda firmaların karlılıktan çok likiditeye odaklandıklarını belirten Karakuş, "Kar marjları yüzde 5-10'lara indi. Ciroların yüzde 30'undan fazlası giderlere ait. Firmalar indirimli satış yaparak sürümden kazanma yoluna gidiyor" dedi.

Karakuş, hazır giyimde yaşanan daralmanın önümüzdeki günlerde de yaşanacağına dikkat çekerek, bu nedenle de indirim ve kampanyalarda çok sert rekabet yaşanacağını ifade etti.

KÜRESEL ISINMA DA İNDİRİME NEDEN

Küresel ısınma nedeniyle kış mevsiminin ılıman geçmesinin de satışları düşürdüğünü belirten Karakuş şunları kaydetti:

"Kışlık giysiler havaların sıcak geçmesi nedeniyle elde kalıyor. Palto, kaban satışları yüzde 70 geriledi. Sadece Ankara'daki hazır giyim üreticileri ve satıcıları malların elde kalması nedeniyle yaklaşık 25 milyon dolar zarar etti. Bu nedenle firmalar çeşitli kampanya ve indirimlerle kışlık alışverişini teşvik etmek istiyor."

ANKA