2008yılında gıda, temizlik ve kozmetik alanlarında mevcut krizin fiyatlara yüzde 6 yansıdığını dile getiren Karaca, Türkiye'deki reel sektörün önünün açık olduğunu ifade etti. Krizi avantaja çevirme noktasında kapalı ekonomisi olan ülkelere odaklanmak ve turizm potansiyelini değerlendirmek gerektiğinin altını çizen Karaca, şunları söyledi: "Afrika krizden etkilenmemiş bir Pazar, değerlendirilmeli. Ülke sayısını ve odağımızı çeşitlendirmeliyiz. Turizmde ise Türkiye'nin önünde çok ciddi bir fırsat var. Orta vadede değiştirilmesi gereken bir sistem olsa da kısa vadede all inclusive ile Avrupalıya bir aylık geçim masrafından daha ucuza tatil imkanı sunuyoruz. 20 milyar dolarlık turizm pastasını 25 milyar dolara çıkarabiliriz."