Giriş Saati : 07.11.2008 10:15 Güncelleme : 07.11.2008 17:24
TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken, Türkiye'deki akaryakıt fiyatlarının dünya petrol fiyatlarındaki yükselişe paralel olarak artırıldığını ancak, fiyat düşüşlerinde aynı aceleciliğin gösterilmediğini söyledi. Palandöken, "Bugün kamyoncu esnafı aracına mazot yerine yanmış yağ koyuyor. Acilen petrol piyasasındaki bu kartelleşme önlenmeli, bunun için de akaryakıt pompa satış fiyatlarını devlet belirlemelidir" dedi.
Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu (TESK) Genel Başkanı Bendevi Palandöken yaptığı yazılı açıklamada, Türkiye'deki akaryakıt fiyatlarının dünya petrol fiyatları yükselirken, hiç zaman kaybedilmeden artırıldığına dikkat çekti. Palandöken, "Fiyatları artırmadaki sürati nedense petrol fiyatları düşerken göremiyoruz. Yine yapılan fiyat indirimlerinin de dünya piyasalarındaki oranlarla eşdeğer olmadığı bir gerçek. Yüksek akaryakıt fiyatlarına vergileri sebep gösteriyorduk. Ancak, Rekabet Kurumu'nun raporuyla takke düştü, kel göründü" dedi.
"FİYATLARI DEVLET BELİRLEMELİ"
Akaryakıt piyasasının Türkiye'de fiyatların istenildiği gibi belirlendiği "kartel piyasası" olduğunu söyleyen Palandöken, "Bunu yaparak yüksek karlar sağlayanların, kamyonuna mazot alamayıp, 10 numara yağla yükümüzü taşıyan kamyoncu esnafından daha çok seslerinin çıkmasını şaşkınlıkla izliyoruz. Bundan sonra akaryakıt pompa satış fiyatlarını devlet belirlemelidir. Akaryakıt satış ve dağıtımı birkaç firmanın elindedir. Bu güçlü kartelin acilen engellenmesi lazım. Devlet ya akaryakıt pompa fiyatlarını belirlemeli ya da keyfi fiyat belirlenmesinin önüne geçecek düzenlemeleri yapmalıdır" görüşünü dile getirdi.
"60 BİN TON ŞARTI KALKMALI"
Rekabet hukuku bakımından akaryakıt ürünleri sektöründeki en önemli sorunun mevcut pazar yapısı olduğunu ve kalıcı bir rekabetin tesis edilebilmesi için bu yapının mutlaka değişmesi gerektiğinin altını çizen Palandöken, "Dağıtım şirketlerinin lisanslarının sürmesi için getirilen minimum 60 bin ton satış yapılması şartı kaldırılmalıdır" dedi.