kapat
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
Okur Temsilcisi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
29 Ekim 2008, Çarşamba
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Çocuk Kulübü Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat

Başarının sırrı birinci sınıfta

28.10.2008
İlköğretim birinci sınıfın anne ve baba desteği ile sorunsuz geçmesi öğrencinin okul yaşamında başarılı olmasını sağlıyor..
İlköğretim birinci sınıf hem çocuklar hem de anne ve babalar için okul yaşamında ilk deneyimin yaşandığı aşama. Daha önce ilköğretimde çocuk okutmayan aileler için bu dönem deneme yanılma yöntemi ile geçiyor. Oysa çocuğun aile desteğine gereksinim duyduğu bu zorlu dönemin bilinçli bir anne ve baba desteği sayesinde kazanımlara dönüştürülmesi mümkün. Çocukları ilköğretime başlayan anne ve babalar için gereken desteği sağlamak ve ilköğretim birinci sınıfın önemine dikkat çekebilmek için Tüm Özel Öğretim Kurumları (TÖDER) "Eğitim Başarmaktır: İlköğretim Birinci Sınıf Anne ve Baba Kitabı" isimli yayını çıkardı. Kitabı eğitimci Prof. Dr. Adil Çağlar kaleme aldı.

AİLELER FARKINDA DEĞİL
8 yıllık ilköğretimin birinci sınıfta yapılandırıldığına değinen Çağlar, anne ve babaların bilinçlenmesi ile bu dönemin sorunsuz yaşanabileceğini ve bu sayede daha sonraki öğretim yıllarının da başarı ile geçirilmesinin sağlanabileceğini vurguluyor. Birçok aile için birinci sınıfın "okuma yazmanın öğrenildiği yer" olarak tanımlandığını söyleyen Çağlar, ailelerin bu sınıfın ne kadar önemli olduğunun farkında olmadıklarını belirtiyor: "Burası sadece bir sınıf değil, 8 yılın ve ortaöğretimin yapılandırıldığı bir yer. Anne babanın deneyiminin olmaması, öğretmenlerin motivasyonsuzluğu ve sınıf mevcutlarının fazlalılığı gibi nedenlerle bu sınıf ihmal ediliyor. Halbuki çocuk bu sınıfta sosyalleşmeyi, grup içerisinde olmayı öğreniyor, kendi ve diğerlerinin farklılıklarını kabul ediyor." Kitabı velilere bakış açısı verebilmek için yazdığını söyleyen Çağlar bu sınıfta anne ve baba ile öğretmenin işbirliğinin sağlanmasının başarıyı getirdiğini vurguluyor.