Nuşin Oral Türkiye'deki perakendecilerin büyümeyi sürdürdüğünü, rekabet için değil tüketim için yatırım gerektiğini söyledi
AVM'lerde erkekler öne geçti
24.10.2008
Yapılan bir araştırmaya göre alışveriş merkezlerinde erkekler % 56 ile kadınları geride bırakmayı başardı..
Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği Başkanı Nuşin Oral, perakende sektörü için 3 bin 685 tüketici ile yaptıkları Shopper Index araştırmasına göre alışveriş merkezleri içinde erkeklerin kadınları yüzde 56 oranında geride bıraktıklarını söyledi. Kadınların genellikle cadde mağazalarında para harcadığına dikkat çeken Oral, "Gençler yaşlılara göre iki kat fazla alışveriş yapıyor. 35 yaş altı tüketici hazır giyime daha fazla para harcıyor" dedi. 2008 yılının ilk yarısında BİM'in yüzde 50, TeknoSA'nın yüzde 20 büyüdüğünü Migros'un ise ikinci perakendeci olduğunu belirten Oral, dünyada yaşanan kriz ortamına rağmen Türkiye'deki firmaların büyümelerini sürdürdüklerini rekabet için değil tüketici için yatırım yapılması gerektiğini vurguladı. Alışveriş merkezlerinde uygulanan sigara yasağının firmaların cirolarını yüzde 25 oranında düşürdüğünün altını çizen Oral, "Proaktif davranalım, sektörü ve ekonomiyi büyütelim" diyerek sözlerini tamamladı. Sektörde talep düşüşünün psikolojik olarak başladığını belirten Metro Cash & Carry Türkiye Genel Müdürü Hakan Ergin, "Gerçek kriz pahalı beyaz peynirden ucuz beyaz peynire geçişte yaşanır. Şu anda öyle bir şey yok" dedi.