kapat
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
Okur Temsilcisi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
19 Ekim 2008, Pazar
Sabah
 
Haberler Spor Günaydın Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Çocuk Kulübü Yazarlar Çizerler
Günaydın Cuma Cumartesi Pazar Emlak
 
24 Saat
24 Saat

İstanbul'dan Gaziantep'e Türkiye'nin stat projeleri

17.10.2008
İstanbul: Fenerbahçe'nin Şükrü Saracoğlu Stadı ve Galatasaray'ın 2009'da açılacak stadı, grup ve yarı final/final maçları için ideal. UEFA, ilk kez 24 takımla oynanacak finallerde, bir şehirde en fazla iki stat şartını kaldırırsa, Atatürk Olimpiyat Stadı da hizmete hazır. Ulaşım ve konaklamada İstanbul, Antalya ile birlikte elbette ki en sorunsuz şehir.
Marmaray projesi, metrobüs ve metro ağının genişlemesiyle İstanbul, adaylık başvurusunun kuşkusuz en büyük kozu. Oda sayısı, restoran ve eğlence mekanlarının sayısı da bugünden, bu ölçekteki bir turnuva için yeterli.

Ankara: Başkentin acilen 40 bin ve üstü kapasiteli iki stadyuma ihtiyacı var. 19 Mayıs Stadı'nda yapılacak yenileme ve büyütme çalışması Ankara'ya 4 yıldızlı bir stat kazandırabilir. Esenboğa Havalanı'nın yeni terminalleri şimdiden hazır. Şehiriçi ulaşımda sıkıntısı olmayan başkentin mutlaka otel ve yatak sayısını artırmaya ihtiyacı var.

İzmir: İki stat kontejanının kullanılması gereken şehirlerden biri de İzmir.
Atatürk Stadı'nın yanı sıra 40 bin kapasiteli ikinci bir stada ihtiyaç var.
Çeşme, Kuşadası'ndaki oteller de devreye gireceğinden konaklama problemi yok. Havaalanı UEFA şartlarına uygun.

Kayseri: Ocak 2009'da açılması beklenen Kadir Has Stadı, Türkiye'nin en modern stadı olacak. Havaalanının büyütülmesine ihtiyaç var. Kapodokya bölgesi otelleriyle konaklama problemi çözülür. Binlerce taraftarın akın edeceği şehrin bugünün üç-dört katı sayıda restoran ve eğlence mekânına ihtiyacı var.

Antalya: 30 bin kişilik stat inşaatı devam ediyor. Türk turizminin kalesi olan şehir; ulaşım, konaklama, restoran ve eğlence mekânlarıyla şimdiden böyle bir büyük turnuvaya hazır.

Trabzon: Avni Aker Stadı yerine Akyazı'da yapılması planlanan 50 bin kişilik stat inşaatı başlamadı. Şehirdeki konaklama imkânları kısıtlı.
Havaalanı taraftar charter'larının yoğun trafiğine zor da olsa cevap verebilir ancak şehir merkezinin küçük olması, yeme-içme ve eğlence olanaklarını sınırlayabilir.

Bursa: Proje aşamasındaki 40 bin kişilik Bursa Arena'nın 2011'e yetiştirilmesi halinde şehir, İstanbul'a deniz yoluyla ulaşım olanakları, Uludağ ve kaplıcalar bölgesi otelleriyle en güçlü adaylardan.

Adana, Sivas, Eskişehir ve Gaziantep'in de projeye dahil edilmesiyle Türkiye 12 stat hedefine ulaşabilir ve Avrupa Şampiyonası'na evsahipliği yapma fikri bir hayal olmaktan çıkar. İki vizesini verdiğimiz UEFA'nın 2016 final sınavına girmekten vazgeçtiysek; hedef 2020'de mezun olmak olmalı. Çünkü ülke olarak o diplomaya Avrupa Birliği'ne girişteki 'mastır' sınavında çok ihtiyacımız olacak...