kapat
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
Okur Temsilcisi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
28 Eylül 2008, Pazar
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Çocuk Kulübü Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat
Servet Topaloğlu

Ramazan ayı gıda dışı satışı geçtiğimiz yılı aratıyor

27.09.2008
AMPD Başkan Yardımcısı Topaloğlu, gıda dışı satışın geçen yılkine ulaşmadığını ve Ramazan Bayramının bu duruma çok yardımcı olamadığını kaydetti..
Sektör temsilcileri, alışverişte gıda sektöründe durumun iyi olduğunu, eylül ayında cirolarda önemli artış meydana geldiğini vurguladılar. Temsilciler, gıda dışındaki alanlarda alışverişin geçen senenin altında kaldığına da dikkat çektiler. Sektör temsilcileri, bu konuda, insanların tüketim alışkanlıklarının değişmesi, alışveriş yerine bayramlarda daha fazla tatile para harcamaları ve satışların sezonun geneline yayılmasının da payı bulunduğunu kaydettiler. Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği (AMPD) Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Servet Topaloğlu, son 2 ayda gıda dışı alandaki satışların geçen yılki hacimlere ulaşmadığını ve Ramazan Bayramı'nın bu duruma çok fazla yardımcı olamadığını kaydetti. Son 2 ayın gıda perakendesi açısından "fena'' geçmediğini belirten Topaloğlu, finansal küresel krizin etkilerinin henüz bu alanda hissedilmediğini aktardı. Tekstil, elektronik ve kozmetik gibi gıda dışı alanda ise son 2 aydır düşüşün gözlendiğine dikkati çeken Topaloğlu, şöyle devam etti: "Buralarda umulan çıkış yakalanamadı. Bayram öncesi hareketler var. Ancak bunun, uzun bayram tatilinden dolayı birçok kişinin şehir dışına çıkacağı göz önüne alındığında, cumartesi gününe kadar devam edeceğini düşünüyorum. Yani takvimden kaynaklanan bir olumsuz etkilenme olacak. Satışlar, geçen yılki hacimlerde değil, geçen senenin altında. Sıkıntının iki kaynağı var; son zamanlarda çok sayıda alışveriş merkezleri arka arkaya açıldı. Aynı markalar, birbirine yakın noktalarda yeni mağazalar açtılar. Dolayısıyla yeni pazar yaratmaktansa, kendi pastasından pay alıyorlar. Bunun etkisi oldu. Bir de krizin yarattığı tedirginlik var. Ramazan Bayramı ise bu duruma çok fazla yardımcı olamadı.''