kapat
E-gazete
|
Hava Durumu
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
English
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
13 Eylül 2008, Cumartesi
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Çocuk Kulübü Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat
Devlet Bakanı Mehmet Şimşek

'Yüksek faiz-düşük kur' politikamız yok fiili bir durum var

13.09.2008
Bakan Şimşek, IMF ile "sanayinin rekabet gücünü" esas alan program üzerinde çalıştıklarını, anlaşamamaları halinde "program sonrası izleme"nin devam edeceğini açıkladı..
Devlet Bakanı Mehmet Şimşek, IMF ile "insanı, altyapı yatırımlarını, sanayinin rekabet gücünü" esas alan bir program üzerinde çalıştıklarını, anlaşamamaları durumunda "program sonrası izleme"nin devam edeceğini açıkladı. TRT'de katıldığı "Zirveden Bakış" programında, gazetecilerin sorularını yanıtlayan Şimşek, şu mesajları verdi.

* IMF İLE İLİŞKİLER: IMF ile diyalog teknik düzeyde devam ediyor. Kamu sektörü olarak Türkiye'nin, IMF kaynaklarına ihtiyacı yok. Borcumuz 9.4 milyar dolar.

* YENİ PROGRAM: İnsana, altyapıya, rekabet gücünü artırmaya yönelik yatırımları esas alan yaklaşımla IMF ile farklılığı giderecek bir program ortaya koyabilirsek anlaşma faydalı olur.

* ÖNCELİK REKABET: Türkiye'de bugün, rekabet edip edememe sorunu var. Ekonomiye rekabet gücü kazandırma yaklaşımı içinde IMF ile bir noktaya gelirsek yararlı olur ama olmazsa olmaz değil.

* DÜŞÜK KUR-YÜKSEK FAİZ POLİTİKASI YOK: Ben "Lira daha da değerlensin, bu haliyle makuldür" demedim. Türkiye'de verimlilik artarsa bu, büyümeye yansır. O zaman belki güçlü lirayı telafi eden bir süreçte oluruz. Ama cari açığın bu düzeyde olduğu, büyümenin ciddi bir şekilde yavaşladığı bir ortamda hükümetin tasarladığı düşük kur yüksek faiz politikası yok, böyle bir fiili durum var.

* BAKANIN İÇİNE SİNMEYEN KARARLAR. İçime sinmeyen bazı adımlar var, mahalli idareler reformu gibi. Mahalli idareler reformunu keşke başlangıçta düşündüğümüz gibi yapsaydık.

* GEÇİŞ DÖNEMİ SIKINTILARI: Liradaki değerlenme, geçiş dönemine ihtiyacı olan bazı sektörleri zorluyor. Şirketlere 'marka yaratın, katma değeri yüksek ürünlere geçin' dediğimizde hemen geçemiyorlar. Keşke geçiş dönemi çok önceden başlasaydı.