Teknoloji perakendeciliğinin yüzdesel olarak 2 yılda 10 kat büyüdüğünü belirten HP Türkiye Genel Müdürü Serdar Urçar "Yaşanan gelişmeye paralel olarak dünyada geliştirdiğimiz mağaza içinde mağaza çalışmasını Türkiye'ye taşıdık. 2 yıl önce HP içinde uluslar arası görevle yurtdışına giderken tüketici ürünlerinde perakende mağazalarının payı yüzde 4'dü. Şimdi bu pay yüzde 40'a kadar yükseldi. Markamızı buralarda daha iyi temsil etmemiz lazım" dedi. HP Türkiye'nin yeni yapılanmasıyla ilgili düzenlenen basın toplantısında HP Türkiye Genel Müdürü olarak ilk kez basın mensuplarının karşısına çıkan Serdar Urçar ve Baskı ve Görüntüleme Ülke Direktörü Arzu İlhan Babaoğlu ve Kişisel Sistemler Ülke Direktörü Artun Ayvat soruları yanıtladı. Türkiye'de en dikkat çekici gelişmenin mobil tarafta olduğuna dikkat çeken Urçar Sabah'a yaptığı açıklamada "Ortadoğu'da bilgisayarların yüzde 75'i dizüstüne taşındı. Türkiye'de de yüzde 50'yi geçtik. Bu gelişmede artan internet kullanıcısının da payı olduğunu düşünüyorum. Ancak oranlar hala düşük. Türkiye gibi genç nüfusu ve yeniliğe açık bir tüketici olan pazarda daha yüksek rakamlara ulaşabilir. Bunda bir önemli sebep de telekom sektöründe serbestleşmenin gecikmesi oldu. Ancak şimdi hızlı değişim yaşıyoruz. Açığı hızla kapatacağımıza inanıyorum" diye konuştu.
İLİŞKİLİ HABERLER
Mağazalar 2 yılda 10 kat büyüdü biz de içeri girdik