Galatasaray, Beşiktaş ve Fenerbahçe geçmişte sezon öncesi eksiklerini görmek ve güçlerini tartmak adına son provalarını TSYD Kupası'nda yapardı.. Yükselen rekabet ortamında tribünlerde yaşanan gerilim, kulüp yöneticilerinin
"Oynamayalım" kararıyla TSYD turnuvası bitti.
Aslında kulüp yöneticileri TSYD Turnuvası'nı yaşatmayı düşünmedi.
Bugün Galatasaray, Beşiktaş ve Fenerbahçe, sezon öncesi sıradan takımlarla maç yapmayı sürdürüyor, güçlü takımların katıldığı turnuvalarda yer almak için çaba harcamıyor.
Oysa Avrupa'da her sezon öncesi bir
"Turnuva Kültürü" rüzgarı esiyor. Bu özel turnuvalarda liglerinde ezeli rekabet içinde olan takımlar karşı karşıya gelmekten korkmuyor.
İspanya'da 1 yıl içinde 14 tane özel turnuva düzenleniyor. Real Madrid,
"Bernabeu Kupası";
Barcelona "Juon Gamper Kupası" adı altında davet ettiği bir takımla özel maç yapıyor. Sevilla'da Real Betis ile Sevilla'nın katıldığı dörtlü turnuva düzenleniyor.
Bir dönem Galatasaray'ın da davet edildiği ve Ajax'ın düzenlediği
"Amsterdam Cup" a her yıl değişik güçlü takımlar katılıyor.
LOBİ FIRSATI DA YARATIR Arsenal,
"Emirates Kupası" adı altında turnuva düzenliyor. Bu sezon Real Madrid,
Juventus ve Hamburg katıldı.
İtalya'da ezeli rakipler MilanInter ve
Juventus geleneksel
"Tim Kupası" nda 45'er dakikalık maçlar yaptı.
Chelsea, Milan ve Sevilla sezon başı Lokomotif Moskova'nın
"Railways Cup" adı altında düzenlediği turnuvada buluştu.
Ne yazık ki Beşiktaş, Galatasaray, Fenerbahçe gibi
asırlık çınar olmuş kulüplerimiz, turnuva kültürünü benimsemediklerinden 100'üncü yaşlarını kutladıkları dönemi bile taçlandıracak özel bir turnuva düzenlemeyi akıl edemediler.
Bu tür turnuvalara katılmak veya düzenlemek marka olmuş kulüplerle iletişimi geliştirir, dostlukları büyütür, yabancı oyuncu transferini kolaylaştırır ve en önemlisi kulüplere lobi yapabilme fırsatını tanır. Turnuvaya katılacak takımların medyası da, taraftarı da gelir.
GODİVA TURNUVASI OLMAZ MI? G.Saray, Beşiktaş ve Fenerbahçe yönetimleri ya birlikte ya da bireysel olarak kendi stadlarında özel turnuva düzenlemeyi artık gündemlerine almalıdır. Turkcell, Ülker, Telekom, Vodafone, Avea gibi dev firmalar rahatlıkla sponsor olur.
Örneğin, Ülker çikolatada dünya markası olan
"Godiva" adı altında düzenlenecek bir turnuvaya sponsorluk yapar. Ancak bu düşüncenin hayata geçmesi mevcut kulüp yöneticileriyle değil profesyonel kadrolarla gerçekleşir. Bu iş Avrupa'da şöyle yapılıyor:
Turnuva paketi hazırlanıyor. Kulüplere davetiye gönderiliyor. Katılacak takımlar belirlendikten sonra sponsorlara teklif ediliyor. YARIŞACAKSAK ÖRNEK ALALIM 2005'te Devler Ligi'ne ev sahipliği yaptık. 2009'da Saracoğlu'nda UEFA Finali oynanacak. Ülke olarak 2016 Avrupa Şampiyonası'nı düzenlemeye talibiz. Galatasaray, Beşiktaş ve Fenerbahçe sezon öncesi sıradan takımlarla maç oynamayı bırakıp artık turnuva kültürüne ayak uydurmalıdır. Avrupa ile yarışacaksak, Avrupalı'nın sezona hazırlanış zihniyetini, hazırlık maçlarına bakış açısını örnek almalıyız.
Yayın tarihi: 2 Eylül 2008, Salı
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2008/09/02//haber,CC601E6EE9314C6381A4472F2BE52D9E.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2008, TURKUVAZ GAZETE DERGİ BASIM A.Ş.