Özel tasarım swarovski taşlı buzdolapları ile ünlenen Gorenje'nin Genel Müdür Yardımcısı Yarman, "Burada kalıcı olmak için Türklere özel üretim yapmamız gerekiyor. Bu yönde çalışmamız var " dedi..
Türkiye'de swarovski taşlı buzdolapları ile ünlenen Slovenyalı ünlü beyaz eşya üreticisi Gorenje, Türk mutfağına girmek için yerli olma peşinde. Özel tasarım ürünleri ile dikkat çeken Gorenje için
Türkiye'nin oldukça zor bir pazar olduğunu dile getiren Gorenje İstanbul Genel Müdür Yardımcısı Doğa Yarman, "Pazarda çok büyük yerli gruplar var. Eğer burada kalıcı olmak istiyorsak,
Türkiye'ye özgü özel tasarımlarla yola devam etmemiz lazım. Bu yönde arayışlarımız sürüyor" dedi. Üzerinde 3 bin 500 tane swarovski taşı olan ve 5 bin 800 YTL'ye satılan özel tasarım buzdolabı nedeniyle, kendilerinin
Türkiye'de lüks marka olarak algılandığını kaydeden Yarman, "Oysa bizde B ve hatta C grubuna yönelik ürünler de var. Bu lüks marka imajını kırmak istiyoruz. Bizde 800 YTL'ye de 5 bin 800 YTL'ye de ürün var" değerlendirmesinde bulundu.
Türkiye'ye 2007 başında adım atan ve halen 50 satış noktasında yer alan Gorenja'nın ünlü Fransız tasarımcı Ora-İto tarafından tasarlanan swarovskili buzdolaplarından 'kaç tane ve kime sattınız' sorularına yanıt vermek istemeyen Yarman, "50'inin altında' demekle yetindi.
BU DOLABA TENEKE GİRİYOR MU?
Buzdolabı, çamaşır makinesi, davlumbaz, fırın gibi bir mutfakta ihtiyaç duyulan tüm ürünleri satan Gorenje'nin isminin henüz
Türkiye'de tam yerleşmediğini belirten Doğa Arman, pazarda kalıcı olmak için adımlar atmaya hazır olduklarını ve çalışmalarının sürdüğünü söyledi. Yarman,
Türkiye'de beyaz eşya pazarında yer almanın çok kolay olmadığının altını çizerek sözlerine şöyle devam etti: "
Türkiye pazarı yerlilerin elinde. 3 büyük marka pastayı paylaşmış durumda. Bazı ünlü yabancı gruplar bizden önce
Türkiye'ye geldi, ama pazarda bir varlık göstermedi. Evet Gorenje özel tasarımlar yapıyor ama Türk tüketicisine uygun ürün de üretmek zorunda. Türk tüketicisi örneğin buzdolabına sadece tencere değil teneke ile peynir girebiliyor mu diye de bakıyor. Geçenlerde bir fuarda
Türkiye için üretilen dev bir buzdolabı vardı, Avrupalılar garip garip bakıyordu. Türk aile yapısı farklı ve ürün üretirken onların da isteklerine bakmalıyız. Biz bir ara
Türkiye'de üretim için bazı fabrikaları gezdik ama olmadı. Ancak uzun vadeli burada kalmak için
Türkiye'de, Türklere özel üretim yapmamız gerektiğinin farkındayız."