- İki yıl önce kurumsallaşma kararı alan Eti'de taşlar yerinden oynadı. CEO Hazım Ellialtı, görevinden ayrıldı
- CEO Hazım Ellialtı ile birlikte Satış Grup Başkanı Süha Çolakoğlu ve Finans Grup Başkanı Gökhan Aydın da gruba veda etti
Türkiye bisküvi pazarının ikinci büyük markası Eti'nin yönetiminde taşlar yerinden oynadı. 2006 yılında kurumsallaşma yolunda ilk adımı atarak Unilever Grubu'ndan Hazım Ellialtı'yı transfer eden Eti Şirketler Grubu, icradan çekilerek ailenin sadece yönetim kurulunda kalması kararını almıştı. Ancak Hazım Ellialtı ile birlikte Eti'nin, kurumsallaşma sürecinde icra kuruluna getirdiği iki profesyonel de gruba veda etti. Böylece, aile şirketi yapısından sıyrılıp kurumsallaşma kararı alan Eti Şirketler Grubu, yeniden aileye kalmış oldu. Dün Eti'den yapılan açıklamada, Hazım Ellialtı'nın görevinden ayrıldığı duyurulurken, yeni CEO atanana kadar bu göreve Yönetim Kurulu Başkanı Firuzhan Kanatlı'nın vekalet edeceği bildirildi. Ancak gruba yakın kaynaklar, CEO'luk görevine Onursal Başkan Firuz Kanatlı'nın 25 yıllık arkadaşı ve şirketin en eski çalışanlarından Etkin Binbaşıoğlu'nun getirileceği yorumunu yaptı. Yıllardır aile şirketi olarak yönetilen Eti Şirketler Grubu, kurucusu Firuzhan Kanatlı'nın yaşının ilerlemesiyle yönetimi profesyonellere devretme kararı aldı. Bugüne kadar hem yönetim kurulunda, hem de icraatta görev alan Kanatlı Ailesi üyelerinin, bundan sonra sadece yönetim kurulunda yer alması karara bağlandı. Bu süreçte bir aile anayasası da hazırlayan grup, çocukların okullarını bitirdikten sonra iki yıl başka bir yerde çalışmadan Eti Şirketler Grubu'nda görev alamayacağını karara bağladı.
GERİDE 30 KİŞİ VAR
Hazım Ellialtı'nın CEO olmasından sonra başta icra kurulu olmak üzere satış ve finans departmanlarına, Nestle, Unilever, Danone gibi uluslararası şirketlerden yaklaşık 30 kişi transfer edildi. Bu yapılanmanın ardından grup Mart 2008'de düzenlediği bilgilendirme toplantısında Yönetim Kurulu Başkanı Firuzhan Kanatlı ve CEO Hazım Ellialtı bir araya gelerek Eti'nin 2007'de son 10 yılın en başarılı yılını yaşadığını ilan etti. Kârlılığı bir yıl önceye göre yüzde 60 artıran grup, mevcut işler ve ürün kategorileriyle şirketi 2011'de bugünün iki katı büyüklüğe ulaştırma hedefini açıkladı. 2008'de 100 milyon dolarlık yatırım yapılacağının açıklandığı bu toplantıda Eti'nin, "Taklit edilmesi bile zor ürünler" üreterek pazar payını artırma hedefine vurgu yapıldı. İşte yönetimdeki değişiklik haberi, üç ay önce çizilen bu pozitif tablonun ardından şaşırtıcı oldu.
Yayın tarihi: 19 Temmuz 2008, Cumartesi
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2008/07/19//haber,F35466B5B2E74410B676F3DEECF9D352.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2008, TURKUVAZ GAZETE DERGİ BASIM A.Ş.