kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 15 Haziran 2008, Pazar
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
ABC
Esen EVRAN
HABERİNİZ OLSUN

Kadın, kocasına iç çamaşırını pazardan kendisine gelince mağazadan alıyor!

Genel giyim harcamalarında yüzde 13 olan semt pazarlarının payı iç giyimde yüzde 28'e çıkıyor. Ancak alışverişi yapan kadın, kendine torpil geçtiği için erkek çamaşırında pazarların payı yüzde 36'ya çıkıyor.
Ipsos KMG, Türkiye'yi temsil eden 34 ilde 6 bin 200 hanenin alışverişlerinin her ay derlenmesi ile oluşturduğu Hazır Giyim Tüketim Endeksi'ni her yıl yaz ve kış olmak üzere iki sezona ait verilerle açıklıyor. Geçtiğimiz haftalarda 20072008 kış dönemi verileri yayınlandı ve tüketicilerin hazır giyim alışverişlerinin yüzde 13.9 oranında düştüğü belirtildi.
Şimdi bu, araştırmanın her yıl açıklanan resmi sonuçları. Bir de şirketlere özel olarak gönderilen detay bilgiler var.
Bugün bu köşede onlar yer alacak. Kadın hazır giyimi, erkek giyimi, çocuk ve iç giyimde ortalama birim alım fiyatı ne? Yani bir kazağa, pantolona, çamaşırına ortalama ne kadar para ödendi? Asıl ilginç veriler burada.

'Nasılsa görünmüyor'
Türk tüketicisinin harcarken en fazla elinin titrediği kategori giyim. Nasılsa görünmüyor diye düşündüğünden olacak, iç giyimde hem alışveriş ettiği kanalları seçerken, hem de fiyatı hesaplarken dikkatli davranıyor.
Bakıyoruz atlet, fanilaya. Kadınlar ortalama 2.90 YTL, erkekler 2.41 YTL ödüyor. Külotta erkek 1.78, kadın 1.73 lira, takımda (atletkülot) erkek 5.69, kadın 8.47 lira ödüyor.
Fiyatlar düşük, çünkü Türk tüketicisi iç giyimde hâlâ öncelikle pazardan alışveriş etmeyi tercih ediyor. Pazardan giyim alışverişi yapma oranı toplamda yüzde 13 iken, toplam giyim kategorisinde yüzde 28'e, erkek giyiminde ise yüzde 36'ya çıkıyor.
Kadın mümkünse kendine markalı iç giyim ürünü almayı tercih ederken, kocası için daha ucuza kaçıyor. Türkiye genelinde açık pazar haricinde iç giyim marka paylarına bakıldığında NBB, Kom, Ten, Yıldız ve Penti markalarına rastlanırken, büyük şehirlere inildiğinde Marks & Spencer, Do Re Mi ve Ayyıldız öne çıkıyor.