Dünyanın en büyük kahve zincirlerinden Starbucks; eski logosunu nostalji olsun diye tekrar kullanınca başı derde girmiş. Şirketin logo olarak kullandığı mitolojik kadın figürünün göğüs kısmının açık olması, ülkedeki muhafazakâr Hıristiyanlar tarafından tepkiyle karşılanmış. Hatta bir Hırıstiyan grubun sözcüsü, logonun yakışsız olduğunu "Sürtüğü anımsatıyor!" diyerek dile getirmiş! Sonra ne olmuş? Tabii ki şirket logoyu değiştirmek zorunda kalmış. Haberi okuyunca güldüm... Sadece Türkiye'de değil, koca Amerika da bile 'mahalle baskısı' varmış demek. İnternette ufak bir araştırma yapınca, logonun yıllar boyu süren değişimini gördüm ve şaşırdım. İlk logonun (en soldaki) ardından, önce saçlarla dekolte kapatılmış. En son logoda ise açık bacaklar da yok edilmiş... Amerika ya da Türkiye fark etmiyor; muhafazakarlık giderek artıyor. Ama insanların bir logodaki tasarıma dahi tahammül edememesi beni çok şaşırtıyor.
Yayın tarihi: 19 Mayıs 2008, Pazartesi
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2008/05/19/gny/haber,024B5E0CDBBF461FA37AB22641A7E7E6.html
Tüm hakları saklıdır.