- 40 milyar dolarlık organize perakende sektörünün yüzde 65'ini Migros, Carrefour, Metro, TescoKipa ve BİM paylaşıyor. Bunun tüketici açısından taşıdığı anlam bir yana, üreticiler, bu 5 markaya alternatif olarak diğerlerinin, yani yüzde 35'lik paya sahip yerellerin de güçlenmesini istiyor. Bunun en somut örneğini geçtiğimiz günlerde yapılan bir eğitim seminerleri dizisiyle gördük. Piyasa çok üzerinde durmadı ama bunun gizli bir mesajı vardı: Üretici 5 büyük oyuncunun kurallarına mahkum kalmasın, piyasada daha fazla büyük oyuncu olsun. Soysal'ın düzenlediği ve Pamir Danışmanlık Yönetim Kurulu Başkanı Tahsin Pamir'in yerel marketlere verdiği eğitim seminerlerinin sponsoru kimdi dersiniz? Uluslararası tüketim ürünleri devi
Unilever. Ardından sevgili dostum, Satış Noktası Dergisi'nin yönetmeni
Cengiz Çambel'den bir haber geldi. Yine bir uluslar arası şirket, kişisel bakım devi
Johnson&Johnson, sahaya inmeye başlamış. J&J ekibi, Ümraniye Bulgurlu'daki Çağrı Market'i gezerek ürünlerini tanıtmış, tüketicilerle sohbet etmiş. Dikkat edin, onlar da yerellere gitmiş.
Bugünkü Tüm Yazıları
Uluslararası devler yerellere niçin yaklaşıyor?
Yayın tarihi: 11 Mayıs 2008, Pazar
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2008/05/11//haber,8780B58645D244D9AE2CC2A7401BC1D4.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2008, TURKUVAZ GAZETE DERGİ BASIM A.Ş.