kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 18 Nisan 2008, Cuma
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
ABC
Vicaire, 2008 yılında iki hanelik kârlılık hedefleri bulunduğunu, Türkiye’deki temel büyüme oranlarına göre kendilerini ayarladıklarını söyledi.

'Gıda enflasyonu sepet doluluk oranını düşürdü'

CarrefourSA Genel Müdürü Vicaire, bu yıl 4-7 hipermarket ile 20 süpermarket açacaklarını söyledi. Vicaire "Gıda enflasyonu yüksek" dedi..
İLİŞKİLİ HABERLER
'Gıda enflasyonu sepet doluluk oranını düşürdü'
CarrefourSA Genel Müdürü Guillaume Vicaire, 2008 yılında 4-7 hipermarket ile 20 süpermarket açmayı ve yüzde 3'lük büyümeyi hedeflediklerini bildirdi. Vicaire, "CarrefourSA Plus'' kart ile mayıs ayından itibaren mağazalarında uygulamaya konulacak "dönüşümlü poşetler''in tanıtımı nedeniyle düzenlenen basın toplantısında, 30 ülkede yaklaşık 15 bin mağaza ile faaliyet gösteren Carrefour Grubu'nun geçtiğimiz yıl 102.4 milyar Euro ciro yaptığını ifade etti. CarrefourSA'nın 2007'deki büyüme oranının yüzde 4.5 olduğunu anlatan Vicaire, bu büyüme oranının Fransa için yüksek, Türkiye için düşük olduğunu ve 2008'de yüzde 3'lük büyüme oranı tahmin ettiklerini aktararak, kısa vadede ekonomi ve tüketimin pek parlak olmadığını gördüklerini, ailelerin borç düzeyinin, işsizliğin ve benzinde fiyat artışlarının bu durumda etkili olduğunu söyledi. Vicaire, "Türkiye'de halihazırda hem siyasi hem de ekonomik durum bir hayli gergin. Bunun enflasyon üzerinde kaygı verici etkileri oluyor. Bazı hammaddelerin özellikle pirincin fiyatında patlamadan bahsediliyor. Gıda ile ilgili kalemlere bakıldığında yüzde 12'lik bir enflasyon görüyoruz. Belli enflasyon düzeyinin ortaya çıkması hane halkı tüketimini de etkiliyor'' görüşünü dile getirdi. Türkiye'de tüketimde gıdanın payının yüzde 33, Fransa'da yüzde 14 civarında olduğunu hatırlatan Vicaire, gıdada bazı kategorilerde önemli enflasyon görüldüğünü ve mağazalara her gidişte alınan ürün sayısında azalma olduğunu vurgulayarak, "Bu yıl başından bu yana sattığımız ürünlerde miktar olarak düşüş yaşıyoruz'' dedi.

PAZAR PAYI % 13.6
Türkiye'de organize perakendenin payının yüzde 37 olduğunu söyleyen Vicaire, Carrefour Grubu'nun 2007 yılında Türkiye'de, yüzde 13.6 payla ikinci sırada yer aldığını kaydetti. Bu yıl 100 milyon Euro'luk yatırım planladıklarını anlatan Vicaire, "2010 yılında yüzde 15 pazar payına sahip olmayı, 40 hiper market, 200 süpermarketle 2 milyar Euro ciro sağlamayı amaçlıyoruz'' dedi.