İLİŞKİLİ HABERLER
'Yine kriz lobisi oluştu ama satışlar düşmedi'
'Yine kriz lobisi oluştu ama satışlar düşmedi'
Darty Türkiye CEO'su Nedim Esgin, Kuzey Irak harekatı ve AKP'yi kapatma davası sonrası kriz lobisinin harekete geçtiğini belirterek, "Ama satışlarımız düşmedi" dedi..
AKP'ye açılan kapatma davası sonrası kriz beklentilerinin gerçekleşmediğinin altını çizen Darty Türkiye CEO'su ve Kesa Türkiye'nin ortağı Nedim Esgin, "Türkiye'de Kuzey Irak Operasyonu ve AKP'yi kapatma davası sonrası kriz lobisi harekete geçti, ama satışlarımızda düşüş olmadı. Cumartesi günü satışlarımız aynen devam etti" şeklinde konuştu. Perakende sektörü ve Darty açısından Türkiye'deki 1 yılı değerlendiren Nedim Esgin dünya finans piyasalarındaki çalkantılara, yerel sorunlara rağmen sektörün büyümeye devam ettiğini savundu. 30 Nisan tarihinden sonra 1 yıl içinde en az 5 en çok 7 mağaza açmayı planladıklarını açıklayan Esgin hedeflerini şöyle açıkladı: "2008 yılında İzmir Koçtaş Çiğli, Ankara Kent- Park, İstanbul Anadolu Yakası Palladium ve 2 tane imza aşamasında olmak üzere toplam 5 mağaza daha açmayı planlıyoruz. 1 yıl içerisinde bu rakamı 7'ye çıkarabiliiz. Darty, mağazalarında elektronik ürünlerin yanı sıra küçük ev aletlerinden beyaz eşyaya kadar 200 kategoride, 350'den fazla marka ve 6000'den fazla çeşit ürünü müşterilerinin beğenisine sunuyoruz."
RAF ÖMRÜ 60 GÜN
Taze ürün konusunda oldukça hassas olduklarının altını çizen Esgin, "Rafta ürün kalmaması için uğraşıyoruz. Bizde ortalama raf ömrü 60 gündür. Bunu 45 güne çekmeye çalışıyoruz. Teknoloji konusunda müşterilerin en çok üzerinde durduğu konuların başında ürünün tazeliği geliyor. Biz raf ömrünü dolduran ürünlere sarı etiket koyarız. Daha sonra bu etiketin üzerindeki indirim oranı satılmadığı sürece artar. İki hafta önce başladığımız bu uygulamadan çok iyi sonuçlar elde ettik" diye konuştu. Esgin, beyaz eşya pazarında son 2 ayda yüzde 15 küçülmenin dikkat çekici olduğunu ancak baharda mevsimsel artışla bu düşüşün azalmasını beklediğini kaydetti.
KİRADA DÜNYA LİDERİYİZ
Rekabetin özellikle alışveriş merkezlerindeki kiraları dünya fiyatlarının üstüne taşıdığını kaydeden Esgin metrekare başına maliyetin arttığını söyledi. Son 4 ayda mağazalarını 1 milyon 250 bin kişi gezdiğine dikkat çeken Esgin "Rakiplerin artması, yeni mağazaların açılması tüketiciyi de tetikliyor" tespitinde bulundu.
* 1 yılda 3 milyon ziyaretçi.
* Türkiye'de 6 mağaza var.
* 1 yılda 5 veya 7 mağaza daha açılacak.
* 200 kategoride, 350'den fazla marka ve 6 binden fazla çeşit ürün satışı yapılıyor.
İLİŞKİLİ HABERLER
'Yine kriz lobisi oluştu ama satışlar düşmedi'
Yayın tarihi: 26 Mart 2008, Çarşamba
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2008/03/26//haber,E2FA8D6BFBEA4A91BD4C24F39BA6C633.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2008, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.