kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 26 Mart 2008, Çarşamba
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
ABC

'Toys 'R' Us'ın bize katkısı sıfır, kendi markamız Toyiki ile devam edeceğiz

Toys 'R' Us ile 12 yıllık lisans anlaşmasını sona erdiren Murat Beyazıt, "Bize katkıları sıfır. Ürün başına yüzde 3 ile bunca yılda 15 milyon dolar kazandırdık. Artık Toyiki ile devam edeceğiz" dedi..
İLİŞKİLİ HABERLER
'Toys 'R' Us'ın bize katkısı sıfır, kendi markamız Toyiki ile devam edeceğiz
Toys 'R' Us Türkiye Temsilcisi Murat Beyazıt, ABD'li oyuncak perakendecisi ile yollarını ayırarak kendi markaları olan Toyiki'yi yarattıklarını söyledi. Beyazıt Şirketler Grubu iştiraklerinden Uluslararası Çocuk Çarşıları A.Ş Başkan Yardımcısı Murat Beyazıt, Toys 'R' Us ile 12 yıllık anlaşmaları boyunca, ana firmanın sermaye ya da ürün tedariği konusunda hiç katkısı olmadığını belirterek, "Her üründen yüzde 3 vererek 15 milyon dolar kazandırdık. Artık geleceğimizi kendimiz yönetmek istiyoruz" diye konuştu. Beyazıt, dün düzenlediği basın toplantısında, hafta sonuna kadar 35 mağazadaki iç görsellerin ve dış mekandaki tabelaların değişeceğini belirterek, pazardaki liderliklerini çok daha ileri götürmeyi hedeflediklerini anlattı.

FAYDA-MALİYET ANALİZİ
Beyazıt, Toys 'R' Us ile ayrılığın temelde 2 nedene dayandığını belirterek, "Birincisi istikbalimizi kendimiz yaratmak istiyoruz. İkincisi ise fayda-maliyet ilişkisine baktığınızda, biz kurulduğumuzdan bu yana özerk yapıda bir firmayız. Geçmiş firmanın sermayeye katkısı sıfır. Ürün alım ve tedarik açısından da katkısı sıfır'' şeklinde konuştu. Franchise işletmelerin, ürünlerini yüzde 100 ana firmadan satın aldıklarına işaret eden Beyazıt, 1997 yılından beri sattıkları ürünleri kendi fiyatlarıyla dünyanın çeşitli yerlerinden kendilerinin satın aldığını söyledi. Murat Beyazıt, operasyonel ya da mali hiçbir bağlarının bulunmadığına dikkati çekerek, kâr odaklı olmayan bir ödeme sistemi üzerinden 12 yıl ilişkilerini sürdürdüklerini aktardı. Bugün artık bu meblağı ödememe kararı aldıklarını, hem sermayeye geri dönüş hem de çok daha kuvvetli bir yapıyla ileri bakacaklarını ifade eden Beyazıt, "Bulunduğumuz Maslak bölgesinde yurtdışına ödediğimiz rakamla bir kaç tane ciddi kule sahibi olabilirdik" diye konuştu.

TEDİRGİNLİK OLDU
Ayrılma sürecinin 3.5 yıl sürdüğünü, ana firmanın diğer ülkelere örnek olması kaygısıyla tabelaları indirip işlere aynen devam etmelerini istemediğini anlatan Murat Beyazıt, "Türkiye'nin bugünkü ekonomik görüntüsünde bu denli ekonomik külfeti taşımamızın doğru olmadığını defalarca anlattıktan sonra anlaşarak bugün bu noktaya geldik. Tipik bir boşanma süreci kadar komplike bir işti" dedi. Markanın isminin 'Toyiki' olmasına karar verirken 150 çocukla görüştüklerini anlatan Beyazıt, artık kiracı değil mal sahibi olduklarını vurgulayarak şöyle devam etti: "Bu değişim hem fiziki yatırım hem de reklam harcaması olarak 3-4 milyon dolarlık bir maliyet ifade ediyor. Hem televizyonda hem de yazılı mecrada çok ciddi bir kampanya başlatacağız. Toys 'R' Us ile birlikteyken yurtdışına açılma konusunda da sıkıntılar vardı. Bundan sonra bu konuda daha hızlı olabileceğiz. Fas, Cezayir, Libya, Bulgaristan, Arnavutluk ve Türk Cumhuriyetleri ile ilgileniyoruz."
Haberin fotoğrafları