kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 24 Mart 2008, Pazartesi
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
ABC

Oyak Renault'a Türk Genel Müdür

Yeni Haber
Oyak Renault Fabrikaları A. Ş. Genel Müdürlük görevi şirketin 39 yıllık tarihinde bir gelenek bozularak ilk kez Fransız yöneticiden bir Türk yöneticiye geçiyor.

Türkiye'de 5 yıldır bu görevde bulunan Fransız Alain Gabillet, Fransa'daki Renault merkezine endüstriyel stratejiler geliştirmekle sorumlu olarak üst bir göreve atanırken, 4 yıldır Renault'nun İran tesislerinde genel müdür olarak görev yapan Türk mühendis Tarık Tunalıoğlu da Bursa'daki fabrikaların başına geçiyor. Oyak Otomotiv ve Çimento Grubu Başkanı Celal Çağlar, "Renault ile Oyak arasındaki evliliğin en mutlu gününü yaşıyoruz. Oyak Renault fabrikalarının başına bir Türk yöneticinin geçmesi gerçekten büyük gurur ve mutluluk verici bir olay" dedi.

ESTEVE : BELLİ ARALIKLARLA GÖREV DEĞİŞİMİ FAYDALI

Görev değişimi dolayısıyla İstanbul'da düzenlenen basın toplantısına eski ve yeni genel müdürlerin yanı sıra, Renault Euromed Başkanı ve Oyak Renault Yönetim Kurulu Başkanı Christian Esteve ile Oyak Otomotiv ve Çimento Grubu Başkanı Celal Çağlar da katıldı. Toplantıda ilk konuşmayı yapan Chritian Esteve, "Bu tür görev değişimleri belirli aralıklarla yapılıyor. Yeni fikirler ve yeni yaklaşımlar için bu tür değişimlerin belli aralıklarla yapılması Renault'un da bir politikası. Bu değişimin arkasında başka özel bir neden yok. Zaten bütün kararlar her iki ortağın kararıyla alınıyor. Hem Gabillet hem de Tarık bu görev değişimine hazırdı" dedi.

Bursa fabrikalarının Renault içinde kalite ve rekabet açısından önemli bir yeri olduğunu vurgulayan Esteve, "Bursa'dan bahsedilince akla hemen kalite geliyor. Bursa yakında dizel motor üretimi ile otomobil yanı sıra bir motor fabrikası haline de gelecek. Bursa artık Renault Grubu içinde artık bir referans oldu" diye konuştu.

BURSA SEVGİLİ KÜÇÜK KIZI

Christian Esteve, görev değişimini ilginç benzetmelerle dile getirerek, "Mösyö Gabillet sevgili küçük kızı olarak gördüğü Bursa'yı hiç unutmayacak. Bebeği kime bırakacağım korkusu olur ama, artık bu korkuyu da taşımıyor. Hem tanıdık hem de güvenilir birine emanet ediyor bu görevi. Tarık da mutlu bir adam. Çünkü Renault'un patronu oldu" dedi. Tarık Tunalıoğlu'nun 4 yıldan beri görev yaptığı İran gibi zor bir pazarda önemli deneyimlere sahip olduğunu belirten Esteve, "Şimdi kendisini Türkiye'de daha rahat bir ortam bekliyor. Renault'nun bir numara olma çabasını sürdürecek ve Tarık da rekabet şartları içinde bu meydan okumaya karşı koyabilecek bir güçte" dedi.

ÇAĞLAR YAŞANMAMIŞ YENİ REKORLAR

Toplantıda bir konuşma yapan Oyak Otomotiv ve Çimento Grubu Başkanı Celal Çağlar da, Renault Grubu ile 1969'da başlayan ortaklıklarının çok uyumlu ve mutlu bir şekilde gittiğini ifade ederek, 1974'te günde 14 arabanın üretildiği bir dönemden, 2008 ile birlikte saatte 60 arabanın üretildiği bir aşamaya gelindiğini söyledi. Çağlar, fabrikaların 40'ıncı yılına girerken bir Türk mühendis tarafından yönetilmesinin kendilerinin hayali olduğunu belirterek şöyle dedi :

"Şimdi bu arzu ve hayalimiz 40. yıla girmeden gerçekleştiği için çok daha gururlandık ve mutlu olduk. İş hayatında yükselişlere dair yaygın bir inanış vardır, bu işlerin her zaman torpil ve adam kayırmayla olduğuna dair. Tarık Tunalıoğlu'nun Oyak Renault'un Genel Müdürlüğü'ne yükselmiş olması bu inanışı çürüten en iyi örnektir. Gazete ilanı ile iş başvurusu yaparak işe başladı, basamakları birer birer, bazen birden fazla atlayarak Oyak Renault'un en tepesine geldi. Türkiye'de en büyük otomotiv fabrikasının demiyorum, Türkiye'deki seri üretimde en büyük fabrikasının başına geçti. Türk Genel Müdürümüzün bize yaşanmamış yeni rekorlar yaşatacağına kalpten inanıyoruz."

FRANSIZ GENEL MÜDÜR: 5 YIL NE KADAR KISAYMIŞ

Renault Grubu Endüstriyel Sistem Performans Direktörlüğüne atanması nedeniyle 1 Nisan 2008 tarihi itibariyle Oyak Renault Genel Müdürlük görevinden ayrılacak olan Fransız Genel Müdür Alain Gabillet de konuşmasında, Türkiye'de geçen 5 yılın mesleki ve kişisel hayatında çok önemli olaylara tanıklık ettiğini belirterek, "5 yıllık süre sanki dün gibi geçti. Demek ki Türkiye'de hiç sıkılmamışım. Bu sürede 3 yeni araç lanse ettik. Kapasitelerimizi genişlettik. Mekanik bölümümüzü geliştirdik. İş hacmimizi arttırdık, ihracatta yüksek değerlere ulaştık.Yatırımlar yaptık. Ama bunların hepsinden önemlisi 3 yılda 3 bin yeni kişiye istihdam sağlamamız oldu. Zenginliği sadece araç üretiminde değil yeni istihdam yaratarak insani cephede de gösterdik. En büyük mutluluğumuz da bu" dedi.

TARIK İDEAL BİR LİDER OLACAK

Bursa fabrikasının kalite ve rekabet edebilirlik açısından Renault Grubu içinde referans haline geldiğini ve Türkiye'de otomotiv üretimde bir numara olduğunun altını çizen Gabillet, "Geçen sürede birçok proje başlattık. Ancak en son ve 2008'in en önemli iki projesi dizel motoru imalatına başlayacak olmamız ve yeni araç lansmanımız olacak. Bu iki projenin sonucunu göremeyecek olmamamın sıkıntısı var. Ancak Tarık'ın bu iki projeyi de kesinlikle çok iyi yöneteceğine inanıyorum. Tarık ideal bir lider olacak" diye konuştu.

Gabillet, Türkiye'den sonra Fransa'da Renault'nun genel müdürlüğüne daha yakın bir pozisyona geçeceğini ve kendisi için yeni bir sayfanın açıldığını belirterek, "Endüstriyel stratejilerin geliştirilmesi konusunda sorumlu olacağım. Grubun uluslar arası alanda yeni pazarlar ve yeni açılımları üzerinde çalışacağım" dedi.

GAZETE İLANI İLE GİRDİĞİ ŞİRKETTE ŞİMDİ GENEL MÜDÜR

Oyak Renault Fabrikaları'nın Genel Müdürlüğü'ne 1 Nisan 2008 tarihi itibariyle başlayacak olan Tarık Tunalıoğlu da mesleki geçmişi hakkında bilgiler verirken, "Tam 26 yıl önce 1982'de bir gazete ilanı ile iş başvurusu yapmıştım. Bu görev yıllardır hayal ettiğim bir görevdi ve şimdi bu hayalim gerçek oldu. Çok mutluyum. Benim bu göreve gelmem aslında gençler için de iş hayatıyla ilgili en güzel mesaj oldu" şeklinde konuştu. Tunalıoğlu, işe başladığı ilk yıllarda günde 90 araba üretildiğini ve bu rakamın bile o zaman kendilerine fazla geldiğini, şimdi 1 dakikada bir araba üretilir hale geldiğini ifade ederek" O zamanlar bunları hayal etmek mümkün değildi. Asırlar değişti, ama benim Renault'ya bağlılığım ve sadakatim hiç değişmedi" dedi.

Tunalıoğlu, başlatılan projelerin sonucunu göremeyeceği için üzüntüsünü ifade eden selefi Gabillet'e de dizel motor seri üretimine geçtikleri gün, kendisini Türkiye davet edeceğine dair söz verdi.

ÜRETİMİN YÜZDE 80'İ İHRAÇ EDİLECEK

Toplantıda basın mensuplarının sorularını yanıtlayan Genel Müdür Alain Gabillet, bu yaz ortasında üretime geçecekleri dizel motor üretimi konusunda bilgi verirken şunları söyledi :

"Dizel motor bizim en önemli projemiz.Yılda 450 bin adet motor üretmeyi planlıyoruz. Bu miktarın yüzde 50'sını ihraç etmeyi geri kalan kısmını da kendi araçlarımızda kullanmayı düşünüyoruz. Ayrıca Clio 3 modeli de 2008'de daha da öne çıkacak ve performansı da çok iyi gidiyor. İhracat konusunda özel bir hedefimiz yok ama, 2008'de üretimin yüzde 80'ini ihracat yüzde 20'sini de yurtiçi satış olarak planlıyoruz. Ama bunlar tümüyle kapasite ve taleple ilgili."

Bursa fabrikalarının üretim kapasitesinin yıllık 360 bin adet olduğunu kaydeden Gabillet, mevcut bütçenin yılda 320 bin araç üretecek şekilde hazırlandığını ve toplam yatırım tutarının da 200 milyon dolar düzeyinde olduğunu söyledi.

ANKA