kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 3 Şubat 2008, Pazar
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
ABC
Esen EVRAN
HABERİNİZ OLSUN

Laptop mutfaktan mı, yoksa gardıroptan mı pay çalıyor?

AMPD Perakende Endeksi, artık hangi kampanya, hangi kategoriden ne kadar pay çalıyor gibi harcamalar içindeki kırılma noktalarını da ortaya koyacak.
Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği (AMPD), 2007 yılında ilk kez sektöre ilişkin bir endeks yayınlamaya başladı. AMPD'nin Nielsen verileriyle yayınladığı bu endekste, perakende harcamalarının aylar içinde nasıl değiştiği, toplam alışveriş alanı, cirolar ve sektördeki istihdama yönelik veriler var.
Ama Nielsen'nin yeni Genel Müdürü Candan Schabio'ya göre bu araştırma henüz bebek ve 2008'de 'piyasanın da izniyle' inşallah büyüyecek. 'Piyasanın izniyle' diyoruz çünkü mağazalar verileri paylaşmaya izin verdiği ölçüde bu endeks gerçeği yansıtabiliyor. Neyse bu, işin bir başka boyutu. Ama asıl önemlisi şu, bu araştırma büyürken, toplam perakende harcamaları içindeki kırılmalar da ortaya çıkacak. Yani toplam perakende harcamaları içinde tekstilin, gıdanın, kişisel bakım ve de elektroniğin payı ortaya konacak. Bu ne işe mi yarayacak? Bir kategorinin rakibinin bambaşka bir kategori olabildiği anlaşılacak. Yani bütün elektronik zincirlerinin laptop'ta kampanya yaptığı dönemde eğer tekstil harcamaları düşüyorsa, hazır giyimciler birbirleriyle uğraşmayı bırakıp, belki de laptop aksesuarları üretmeye bakacak... Ya da market harcamaları içinde lüks kategorilerin payı düştüyse, gıdacılar bilecek ki o ay ailenin bütçesinden önemli bir pay laptop taksidine gidecek.