Nielsen, her ay 20 bin perakende noktasından satış ölçümleri alıyor ve hangi üründe büyüme ne kadar olmuş, markaların pazardaki payları nasıl değişiyor, bunları ortaya koyuyor. Piyasadaki markalar da hem rakiplerinin hem de kendilerinin performansını bu araştırmaları satın alarak görmüş oluyor. Ancak 2008, Nielsen için yeni ürünlerin, yeni iş yapma şekilleriyle devreye gireceği bir yıl olacak. Nielsen Genel Müdürü Candan Schabio ile sohbet ederken, araştırma dünyasının uçsuz bucaksızlığını, bu alanda her şeyi yapmış olduğunu iddia etmenin imkansızlığını bir kez daha kavradım.
Schabio, "Satış noktalarında varız, yani ne ne kadar satılıyor görüyoruz" diyor ve bunun üzerine eklenecek yeni bir araştırmanın başlığını veriyor: Dükkanda neler oluyor? Siz elinizde listeyle gittiğiniz bir marketten, niçin o listeyle hiç ilgisi olmayan şeyleri satın alarak çıkıyorsunuz? Araştırmalara göre satın alma kararları yüzde 70 oranında dükkanın içinde veriliyor. Ürünün raftaki sunumu, göz hizasında olup olmaması ya da promosyonlar, elinizdeki ya da kafanızdaki listeyi bir anda çöpe atıveriyor. Nielsen şimdi şirketlere, dükkanda olan biteni sunacak raporlamalar sunmaya hazırlanıyor. Schabio, "Herkes promosyonun satın alma kararlarını değiştirebildiğini biliyor elbette, ama bu değişikliği ilk kez ölçeceğiz" diyor.
Bugünkü Tüm Yazıları
Alışveriş kararının yüzde 70'i dükkânda veriliyor
Yayın tarihi: 3 Şubat 2008, Pazar
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2008/02/03//haber,5D05BE5266FE4E82B1F81F552DEAD016.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2008, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.