Ahmet BEKTAª (Greenpeace Akdeniz Genel Direktörü)
İLİŞKİLİ HABERLER
Şirketler politikalarını değiştirmeli
Şirketler politikalarını değiştirmeli
"Bağımsızlığını sürdürebilmek için devletlerden, şirketlerden ya da siyasi partilerden bağış ve sponsorluk kabul etmeyen Greenpeace'in tüm çalışmalarının kaynağını sadece bireylerden aldığı maddi ve manevi destek oluşturuyor. Bugün 101 ülkede 2 milyon 800 bin destekçimiz var. Türkiye'de yayılmaya başlayan sosyal sorumluluk projeleri ile ilgili çalışmalarda imaj ve halkla ilişkiler kaygısı endişe verici boyutlara ulaşabiliyor. Bu anlamda, nükleer santral yapımına destek verecek bir şirketin, çevreyi koruma adı altında yürüttüğü herhangi bir proje inandırıcı olmaktan çok uzaktır. Örneğin Garanti Bankası'nın iklim değişikliği ile ilgili büyük bir 'tanıtım' kampanyası yürütürken, diğer yandan çevre için son derece tehlikeli bir termik santral yapımına yatırım yapması son derece saçmadır. Bu tutum, inandırıcılıktan son derece uzaktır ve ikiyüzlülüktür. Biz, şirketlerin öncelikle kendi bünyelerinde kalıcı düzenlemeler yapması gerektiğini düşünüyoruz. Bu, bütçe içinde sadece belli bir fonu ayırarak değil, şirketin günlük işleyişinde çevre ile dost politikaların ön plana çıkarılmasından başlayıp, yapılacak yatırımlarda daha yaşanabilir bir dünyaya yönelik tercihlerde bulunulmasına kadar geniş bir yelpazede olabilir. Greenpeace uluslararası platformda, bazı şirketlerin politikalarını değiştirmek için kampanyalar yürütmüştür. Bunun sonucunda McDonald's ve Cargill gibi şirketlerin politikalarını değiştirmesiyle, Amazon'daki yağmur ormanlarının önemli bir kısmı kurtarılmıştır. Ancak Greenpeace, şirketlerden maddi hiçbir destek kabul etmediği için şirketlerin boyunduruğuna girmez ve kendi adının 'yeşil aklama' (greenwash) çalışmalarında kullanılmasına asla izin vermez."
İLİŞKİLİ HABERLER
Şirketler politikalarını değiştirmeli
Yayın tarihi: 9 Aralık 2007, Pazar
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2007/12/09/pz/haber,34C43EA7D8AC4FB09A29CB2007FEB0FA.html
Tüm hakları saklıdır.