kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 4 Kasım 2007, Pazar
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC

Türkler marka göstermeyi seviyor

Perakende Günleri'ne konuşmacı olarak katılacak olan Calvin Klein Jean'in CEO'su Gaetano Sallorenzo; Türkler'in, marka giyinmeyi sevdiklerini ve kombinasyon yeteneğine sahip olduklarını söylüyor..
Calvin Klein Jean ve Spor Giyim Avrupa ve Asya CEO'su Gaetano Sallorenzo, 21-22 Kasım tarihlerinde Soysal Danışmanlık tarafından 7'incisi düzenlenecek Perakende Günleri'ne konuşmacı olarak katılacak. Konuşmasında 'lüks' tanımının üzerinde duracak ve geleceğin 'lüks' kavramını anlatacak olan Sallorenzo ile lüks kavramı Ve jean'ler üzerine konuştuk.

* Önemli bir markanın CEO'susunuz ama bugünlere nasıl geldiniz, hangi aşamalardan geçtiniz, anlatır mısınız?
Uzun yıllar stratejik danışmanlık yaptım. İlk olarak; Valentino, Bulgari gibi önemli markalara global lisans hizmeti veren GFT'de (Global License for Brands) çalıştım. Benetton Group'un Başkanlığı'ndan sonra, Polo Ralph Lauren'de üst düzey görev aldım. Ardından Londra'ya gittim ve İngiltere'nin en büyük şirketlerden biri olan Liz Claiborne'da çalıştım. Sonra da lüks markalar ile kariyerime devam ettim. Örneğin; beş yıl boyunca, Armani'nin, tüm markalardan sorumlu Kuzey Amerika Başkanlığı'nı yaptım. Sonra Calvin Klein'a geçtim.

SADE AMA SEKSİ BİR MARKA

* Calvin Klein Jean nasıl bir marka?
Calvin Klein (CK) Jean, minimalist tasarımları ve farklı reklam kampanyaları ile tanınan bir marka. Tarihte bir tasarımcı tarafından tasarlanan ilk jean, 1978 yılında Calvin Klein tarafından tasarlanmış. Marka o günden bu yana yenilikçi çizgisini koruyor. CK çok net, sade bir marka ve aynı zamanda çok da seksi. Calvin Klein markayı yaratırken hem çok şık, lüks olsun hem de kolay ulaşılabilir, yani çok pahalı olmasın istemiş. Ve de bunu başarmış. Daha çok gençlere hitap ediyor ama 40-45 yaş üstü tarafından da sıkça tercih edildiğini görüyoruz.

* CK'in Türkiye pazarı için ne düşünüyorsunuz?
Kaliteli Türk tüketicisi CK'i iyi tanıyor, CK onlar için yabancı bir marka değil. Türk tüketicisi, aynı Güney Avrupa ülkelerinde olduğu gibi taşıdığı markayı göstermeyi seviyor. Üzerine giydiği markaların logosunun gözükmesi çok önemli onlar için. Genel olarak bakıldığında da Türkiye ve İtalya pazarının çok benzediğini, her iki ülkedeki tüketicinin hemen hemen aynı ürünleri, modelleri tercih ettiğini görüyoruz.

İTALYANLAR MODADA BAŞARILI

* Yani Türkler ve İtalyanların giyim zevki benziyor mu diyorsunuz?
Çok farklı olduğunu söyleyemem, bence benziyor. Ama tabii bazı detaylar farklı olabilir. Örneğin Türkler; kıyafetleri, renkleri kombine etmeyi çok seviyor ve bunu da çok güzel yapıyorlar. Tabii İtalyanlar da moda konusunda çok başarılı.

* Siz İtalyanlar sadece modada değil, yemek de dahil tasarımın her dalında çok başarılısınız. Bu sizin genlerinizde mi var, yoksa çocukluktan aldığınız bir kültür mü?
Herhalde genler çok önemlidir. Söylediğiniz gibi İtalyanlar güzelliğe ve tasarıma düşkündür. Mesela iyi yemek yemeyi severiz ama sadece iyi değil, aynı zamanda 'iyi görünen ve şık' yemeği severiz. Yani bir yemeğin güzel görünmesi çok önemlidir bizim için. Bu İtalya'da üretilen giyim markaları, otomobil ve dekorasyon ürünleri için de geçerli.
Haberin fotoğrafları