Güler Sabancı, "Topluluğun önümüzdeki 10 yıllarda gücünü artırarak devam edeceğine ve Sabancı ailesinin kontrolünde olacağına inanıyorum'' dedi.
İLİŞKİLİ HABERLER
"Perakendede büyüyeceğiz Migros'la ya da Migros'suz"
"Perakendede büyüyeceğiz Migros'la ya da Migros'suz"
Sabancı Holding Başkanı Güler Sabancı, Carrefour'la birlikte agresif bir büyüme planları olduğunu belirterek, "Migros'la ya da Migros olmadan büyüyeceğiz. Migros'un satışı fırsattır, değerlendireceğiz" dedi..
Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı, perakendenin ana büyüme alanlarından biri olarak gördüklerini ve Migros'un bir satış fırsatı olduğunu "Perakendede büyüyeceğiz, Migros'la ya da Migros olmadan" diye konuştu. Sabancı, Lassa'yı global bir marka olarak görmek istediklerini kaydetti. Londra'dan yayın yapan Bloomberg TV'deki "For The Record'' programında, Güler Sabancı'nın AB ile ilişkilerden, Sabancı Holding'in faaliyetlerine kadar pek çok konudaki görüşlerine yer verildi. Program sunucusu Nina de Roy'un sorularını yanıtlayan ve Migros'la ilgilendiklerini tekrarlayan Sabancı, Migros'un Koç ailesinden satın alınmasıyla ilgili soruya şu yanıtı verdi: "İş hayatında satın almalar ya da birleşmeler duygularla yapılmaz. Biz 5 ana iş koluna odaklanıyoruz. Her bir iş kolunda çıkacak fırsatlarla ciddi şekilde ilgileniriz. Perakendecilik ana işlerimizden biridir. Ortağımız Carrefour'la birlikte agresif bir büyüme planımız var. Migros'la ya da Migros olmadan agresif bir büyüme planımız var. Migros'un satışı bir fırsattır ve biz de ana işimiz olacağı için değerlendireceğiz.'' Sabancı Holding'in iş alanları ile ilgili olarak da Güler Sabancı, her işkolunda her yıl yeniden değerlendirme yaptıklarını, bu büyüklükteki bir grup için bazı iş kollarından çıkmanın, birleşmeler yapmanın ve satın almaların çok doğal ve gerekli olduğunu söyledi. Sabancı, şöyle devam etti: "Enerjide özelleştirmelerle ilgileniyoruz. Ancak diğer taraftan biz de yatırım yaparak, hidrolik, termik santrallar ve diğerleri için lisans alarak önemli büyüme sağlıyoruz. 2015 yılında Türkiye'nin toplam enerji üretiminin yüzde 10'nunu karşılamayı hedefliyoruz. Halihazırda yüzde 2-3'ünü karşılıyoruz.''
ÇİMENTO DA BÜYÜYECEK
Türkiye'de çimento pazarında iyi bir payları olduğunu, son 3 yıl içinde ciddi bir büyüme sağladıklarını ve bazı yeni üretim tesislerini aldıklarını hatırlatan Sabancı, "Arkadaşlarıma, şimdi biraz Türkiye'nin dışına bakmamız ve çimento işimizde bölgesel bir oyuncu olmamız gerektiğini anlatıyorum'' dedi. Sabancı, lastik işinde de önemli planları olduğunu, stratejik ortakları Bridgestone ile birlikte Lassa'nın global bir marka olduğunu görmek istediklerini dile getirdi.
İLİŞKİLİ HABERLER
"Perakendede büyüyeceğiz Migros'la ya da Migros'suz"
Yayın tarihi: 24 Eylül 2007, Pazartesi
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2007/09/24//haber,C26F6C6854AD4A329DE6B77AD0152819.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2007, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.