Eti CEO’su Hazım Ellialtı
İLİŞKİLİ HABERLER
2008'de tam gaz yürüyüp yeni alanlara bakacağız
2008'de tam gaz yürüyüp yeni alanlara bakacağız
Eti CEO'su Ellialtı, gruptaki ilk yılını değerlendirdi. Temmuzda yüzde 36 ile 2003'ten bu yanaki en büyük pazar payına ulaştıklarını söyleyen Ellialtı, "Ciro 700 milyon YTL'ye ulaşacak, seneye de yeni alanlara bakarız" dedi..
Kurumsallaşma yolunda adım atan ve İcra Kurulu Başkanı olarak Unilever'den Hazım Ellialtı'yı transfer eden Eti Şirketler Grubu, ilk kez sektördeki durumunu rakamlarla açıkladı. Unlu mamüller ile çikola ve çikolatalı ürün kategorilerinde üretim yapan Eti'nin, unlu mamullerde yüzde 36.1'lik pazar payına ulaştığını açıklayan Ellialtı, ilk altı ayda geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 20 büyüdüklerini, sektör genelinin ise her yıl yüzde 5-6 büyüdüğünü söyledi.
GAZA BASMA YILI
Basınla sohbet toplantısı düzenleyen Ellialtı bir yıllık yeniden yapılandırma döneminde şirketin dağıtım ağından, organizasyonuna kadar bir çok alanda değişikliğe gittiğini ve bunun pazar payına yansıdığını gördüklerini söyledi. Ellialtı şöyle konuştu: "Genelde birleşme ve satın almalarda ilk bir yıl performanslarda bir düşüş olur. Biz bunu pek yaşamadık. 2008'e kadar yeniden yapılanmayı tamamlamak istiyoruz. Makine 2008'de tam gaz yürüyecek. Fırsatlar ve yeni işlere bakmaya başlayacağız." Ellialtı unlu mamüllerde yüzde 40 pazar payını hedeflediklerini ancak bunu yaparken pazarı da büyütecek ürünlere öncelik vereceklerini söyledi.
BÖLGESEL MARKA
Bölgesel marka olma hedefini koyduklarını vurgulayan Ellialtı, şöyle konuştu: "Daha önce 55 ülkeye ihracat yapıyorduk, şu anda bu rakamı 32'ye indirdik. İhracatta odaklanmaya önem verdik. 35 milyon dolarlık ihracattan, bu yılın sonunda 50 milyon dolara çıkacağımızı düşünüyorum." Hazım Ellialtı çikolata ve çikolatalı ürünler pazarında bulundukları yerin kabul edilemez olduğuna vurgu yaparak bu sektörde hızlı büyüyeceklerini açıkladı. Ellialtı şöyle konuştu: "2003 yılında girdiğimiz çikolata ve çikolatalı ürünler katagorisinde yüzde 9 pazar payı ile dördüncü sıradayız. Eti'nin bu durumu kabul etmesi mümkün değil. Hedefimiz bu alanda en kötü ikinci olmak. İlk olarak yüzde 15'lik pazar payını hedefliyoruz." 59 markada 240 ürüne sahip olduklarını belirten Ellialtı, "Marka ve üründe azalmaya gideceğiz. Bu tüm dünyada böyledir. Daha kârlı olmak ve ciro artışı için buna mecburuz, doğru olan sadece 5-6 markanın iletişimini yapmak. Form, Tutku, Topkek, Cicibebe, Negro güçlü markalarımız. Daha da güçleneceğiz" dedi.
CİRO 700 MİLYON YTL
Ellialtı şöyle devam etti: "Temmuz ayı itibarıyla yüzde 36.1 ile 2003'ten bu yanaki en büyük pazar payımıza ulaştık. İlk altı ayda yüzde 20 büyüdük. Yılı da bu büyümeyle kapatacağımızı düşünüyoruz. Grubun cirosu da bu yıl 700 milyon YTL'ye ulaşacak." Şirketin değeri ile ilgili de konuşan Ellialtı, "Yurtdışında baktığınızda unlu mamüller ve çikolata ve çikolatalı ürünleri sektöründe faaliyet gösteren firmaların ciro çarpanı en fazla 1.5 olarak hesaplanıyor. Bu hesapla Eti Şirketler Grubu olarak hedefimiz şirketin piyasa değerini 1 milyar dolar seviyesine çekmek" diye konuştu. 75 yaşındaki Firuz Kanatlı'nın 1961'de Eskişehir'de kurduğu Eti'yi 45'inci yılında, yani 2006'da profesyonel yönetime teslim etme kararı aldığını hatırlatan Hazım Ellialtı, "Bir yandan Firuz Bey Onursal Başkanlığa geçerken, diğer taraftan da diğer aile fertleri icradan çekilip, sadece yönetim kurulunda görev aldılar. Bu önemli bir değişimdi. Firuz Bey gibi güçlü bir liderden sonra icrayı devralmak benim için heyecan vericiydi" dedi.
İLİŞKİLİ HABERLER
2008'de tam gaz yürüyüp yeni alanlara bakacağız
Yayın tarihi: 29 Ağustos 2007, Çarşamba
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2007/08/29//haber,608F25A4C5D74CB38D59B554C81D736E.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2007, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.