kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 21 Ağustos 2007, Salı
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC
Bülent Savaş

Lastikte bir işçinin maliyeti 45 bin $ oldu, yatırım kesildi

Brisa Genel Müdürü Savaş, işçi maliyetlerinin yılda 45 bin doları bulduğunu belirterek, "Lastik sektörü küçülecek" dedi..
Türkiye'de başta işçilik ve enerji maliyetlerinin yüksekliği lastik sektöründeki yatırımların önünü tıkıyor. 15 milyon adetlik Türkiye lastik pazarının yüzde 35'lik pazar payıyla lideri konumunda bulunan Brisa Genel Müdürü Bülent Savaş, lastik sektörünün Türkiye'de artık gelişmeyeceğini aksine küçüleceğini söyledi. Türkiye'de üretim yapan Goodyear'ın yeni yatırımını Polonya'ya kaydırdığını, Pirelli'nin ise Romonya'ya yatırım yaptığını anlatan Savaş, "Mısır'da her şeyi devlet bedava sağlıyor. Artık kimse bir işçinin maliyetinin yılda 45 bin doları bulduğu Türkiye'ye yatırım yapmaz. Ben olsam ben de yapmam" dedi. Savaş, lastik sektörünün sanayi ortalamasının iki misli bir işçilik maliyetine sahip olduğunu vurguladı. 2011 yılına kadar F1'in lastik sağlayıcısı olan Bridgestone'un Türkiye'deki üreticisi Brisa, Formula 1'deki hedeflerini ve Türk pazarına dair gelişmeleri bir basın toplantısıyla anlattı. Toplantıda konuşan Brisa Genel Müdürü Savaş, "Türkiye bu gösterişli sporun bir ayağı olmayı hak ederek bu dev endüstri içindeki yerini almıştır" dedi. 2006 yılında 490 milyon dolar net satış yapan ve 8 milyon adet lastik üreten Brisa'nın, Bridgestone markasıyla F1'in tek lastik tedarikçisi olarak pistlerde lider olduğunu belirten Savaş, bu başarıyı pistlerden yollara taşıdıklarını söyledi. Brisa'nın Lassa ile orijinal fabrika çıkışı lastik tedarikçi olma yolunda daha sağlam adımlar attığını vurgulayan Savaş, "Hyundai'nin orjinal lastik tedarikçisiyiz. Önümüzdeki dönemde Orta Asya pazarlarında üretilen bazı araçların da orijinal lastik tedarikçisi olacağız" dedi. F1'in Türkiye'ye gelmesinin Bridgestone markasına Türk pazarında imaj katkısı sağladığını vurgulayan Brisa Pazarlama Direktörü Gökhan Cüceloğlu ise, "Türkiye pazarında bu sayede yüzde iki daha pazar payı kaptık" şeklinde konuştu.

YURTDIŞI YATIRIM İSTERDİM
45'den fazla ülkeye Lassa olarak ihracat yaptıklarını belirten Savaş, Bulgaristan, Suriye gibi ülkelerde pazar lideri olduklarını, Batı Avrupa gibi gelişmiş pazarlarda da hızla büyüdüklerini ifade etti. Savaş, "İtalya'da Lassa yüzde 4'lük bir pazar payına sahip. Artık dünyanın büyük bölümünde Lassa Bridgestone bayilerinde yerini aldı. Ben Kordsa'dan geldim. Tek fabrikadan üretim yapmaya alışık değilim. Fakat yurtdışında fabrika açmamız için ortağımız Bridgestone'un oluru gerek. Sadece Brisa olsak iki üç fabrika daha açardık" dedi.