Algida Genel Müdürü Coşar, kredi kartıyla satışların arttığı dönemlerde dondurma satışlarının düştüğünü söyledi.
İLİŞKİLİ HABERLER
Kartta taksit kullanımı arttı dondurmaya para kalmadı
Kartta taksit kullanımı arttı dondurmaya para kalmadı
Algıda Genel Müdürü Ahmet Coşar, tüketicilerin gelirleri arttıkça harcamaların, hızlı tüketim mallarına değil, seyahat, sportif faaliyetler gibi farklı alanlara yöneldiğini belirterek, bu paraların kendi sektörlerinde harcanması için heyecan yaratıcı alışveriş ortamlarının yaratılması gerektiğini belirtti. Nokta Yayıncılık'ın düzenlediği İstanbul Perakendecilik Konferansı'nda konuşan Coşar, üretici firma olarak hem büyük marketlerin hem de bakkalların 'parmak izine' sahip olduklarını ifade etti. Sigara satışlarının bakkalların ömrünü uzattığını ve cirolarının yüzde 50'sini oluşturduğunu kaydeden Coşar "Kredi kartıyla taksitli satışların çok yoğunlaştığı dönemlerde, dondurma sektöründe satışların düştüğünü, bunun hızlı tüketimi vurduğunu görüyoruz" dedi.
İNDİRİM MARKETİ 'İN'
KMG Araştırma CEO'su Vural Çakır da 4 yılda tüketicilerin bakkal ve pazarlardan modern kanallara doğru hızlı olmasa da bir kayış yaşandığını söyledi. Çakır, tüketicilerin hızlı tüketim ürünlerine son 1 yılda 33 milyar YTL harcadığını, bunun 1.5 milyarına uzman mağazalarda, 3 milyarını açık pazarlarda, 7 milyarını tekil süper marketlerde harcadıklarını bildirdi.
İLİŞKİLİ HABERLER
Kartta taksit kullanımı arttı dondurmaya para kalmadı
Yayın tarihi: 18 Mayıs 2007, Cuma
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2007/05/18//haber,87CD93CEC2D64D96B3F6CE1C3C219449.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2007, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.