RTÜK'e bu yıl ulaşan şikayetler, geçen yılın aynı dönemine oranla üç kat artmış. Bu sonuç ilk bakışta televizyon konusundaki izleyici memnuniyetinin azaldığı, milletin isyan bayrağı açtığı şeklinde yorumlanabilir. Ya da televizyon izleyicisinin artık ekranına sahip çıktığına da yorulabilir. Ama bana göre RTÜK'e ulaşan şikayetlerin katlanmasında "RTÜK reklamlarının" artmasının payı var. Eskiden izleyiciler en küçük talep ya da şikayetlerini bile biz televizyon yazarlarına ya da kanalların santral memurelerine bildirirlerdi. "444 1 178 Alo RTÜK Şikayet Hattı" hem bizim hem de memurelerin kurtuluşu oldu. Bu hattın duyurulması konusunda RTÜK'ün yürüttüğü kampanya da etkili oldu. Özellikle Kurtlar Vadisi yayınlanırken altta beliren RTÜK reklamı sayesinde vatandaş derdini mübaşire değil de hakime anlatmanın yolunu buldu. Son aylarda medyada RTÜK kararlarıyla ilgili haber ve yorumların artması da tanıtım kampanyasını destekledi. RTÜK öyle kuvvetli bir imaj çalışması yaptı ki çocukların bile belleğine kazındı. Geçenlerde RTÜK Başkanı Prof. Zahid Akman'a çocukların "RTÜK Amca" diye hitap ettiklerini okudum. "Erozyon Dede" ve "Deprem Dede"den sonra "RTÜK Amca"mız da oldu! Hepsi de "doğal felaketi" sembolize ediyorlar...
Bugünkü Tüm Yazıları
RTÜK'e şikayetler niye artış gösterdi?
Yayın tarihi: 27 Nisan 2007, Cuma
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2007/04/27/gny/haber,DD4C323C530143878868A5A06A2D9B5E.html
Tüm hakları saklıdır.