İLİŞKİLİ HABERLER
Türklerin makarna aşkı İtalyanların iştahını açtı
Türklerin makarna aşkı İtalyanların iştahını açtı
İtalyan makarna kralı Pastarito, Türkiye pazarına hızlı girdi. Ünlü restoran zincirinin Genel Müdürü Contin, "İtalya dışında en çok kazandığımız ülke Türkiye oldu" dedi..
İtalyan CIR food'un restoran zinciri Pastarito, Türkiye'deki ikinci restoranını İstanbul'da açtı. Yurtdışına açılımlarının yeni olduğunu ifade eden CIR food Genel Müdürü Gianluigi Contin, şu anda yurtdışında en çok kazandıran restoranın Türkiye olduğunu söyledi. İtalya'da 264 restoranı bulunan CIR food, dünyadaki İtalyan orijinli tek restoran zinciri. Şirketin toplam yatırımının yüzde 25'ini restoranların oluşturduğu CIR food'un diğer yüzde 25'lik kısmını ticket hizmetleri, geri kalan yüzde 50'yi ise catering hizmetleri oluşturuyor. Bir İtalyan ailenin sahibi olduğu Pastarito'yu 2004 yılında satın alarak dünyaya açılan şirket, bugün bu markayla, Çin, Hırvatistan, İspanya, Vietnam, Yunanistan, Bulgaristan ve ABD'de faaliyet gösteriyor. 400 milyon dolarlık CIR food'un Genel Müdürü Contin, çok fazla ülkede restoran açıp kontrolü kaybetmek yerine büyük yatırımlarla daha da büyümek istediklerini anlattı. Contin, önümüzdeki üç yıl için konsantre olacakları ülkelerin, Türkiye, İspanya ve Çin olduğunu söyledi.
2010'DA 15 RESTORAN HEDEFİ
Türital Grup'la İzmir'de ekim ayında açtıkları ilk restoran ve geçtiğimiz aylarda İstanbul'da açılan ikinci restoranın, başlangıç olduğunu belirten Contin, 2010 yılına kadar aralarında Ankara, Bursa ve Eskişehir'in de bulunduğu bazı kentlerde 15 restoran açmayı hedeflediklerini ifade etti. CIR food olarak Türkiye pazarına baktıklarında, Pastarito dışında iki farklı markanın burada büyük başarı yakalayacağına inandıklarını dile getiren Contin, şöyle konuştu: "Bunlardan biri Rita. Çalışan insanlara hizmet veren self servis İtalyan restoranı. Diğeri ise Flash Cafe. Bu da daha çok seyahat eden insanlara yönelik yaratılmış bir format. Rita'yı önümüzdeki yıl açmayı planlıyoruz. Flash Cafe de 2009 yılında Türk tüketiciyle tanışacak." CIR food ve Pastarito'nun yurtdışı ülkelerindeki memnuniyetinin, o ülkedeki restoranlarda kişi başına yapılan ortalama ödemeye göre değerlendirildiğini belirten Contin, "Bu konuda Pastarito'nun en ileri restoranı, Türkiye. Türkiye'deki restoranlarda müşteriler kişi başına ortalama 22 Euro öderken, bu oran İtalya'da 13 Euro düzeylerinde kalıyor. Tabi bunun bir nedeni beğeni, diğer nedeni ise İtalya'daki restoranlardan farklı olarak Türkiye'de makarnanın dışında ana yemek olarak et yemeklerinin de satılıyor olması" diye konuştu.
İLİŞKİLİ HABERLER
Türklerin makarna aşkı İtalyanların iştahını açtı
Yayın tarihi: 24 Nisan 2007, Salı
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2007/04/24//haber,2DB3B4D0321341ACA64438D262458005.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2007, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.