kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 14 Nisan 2007, Cumartesi
Son Dakika
arama
atv
Kanal 1
ABC
2006 yılında 'Product red' kampanyasında yer alan GAP, bu özel koleksiyonuyla 25 milyon dolarlık gelir elde etti.
Bizim de artık GAP'imiz var
Esra Çoruh
Amerikan giyim tarzıyla bütünleşen GAP markasının Türkiye'ye geleceği haberi, meraklılarını sevindirdi. Markayı tanımayanlar için 'Amerikan efsanesine' bir göz atalım istedik..
GAP'in Türkiye'ye geldiğine ilişkin haberi okuyunca, benim gibi pek çok kişinin de aynı sevinci paylaştığına eminim. Finansbank'ın eski sahibi ve şu anda FİBA Holding'in patronu olan Hüsnü Özyeğin'in GAP'i aldığı kesinleşti. Harvey Nichols başta olmak üzere Tommy Hillfiger, Accessorize, Pink, Gas, Agent Provocateur gibi pek çok markayı Türkiye ile tanıştıran Unitim Holding ile süren rekabette, son noktayı koyan ve 'GAP'i kaptırmayan Özyeğin oldu! Finansbank'ın eski sahibi Hüsnü Özyeğin'in sözleşmeyi imzaladığı ve bu yaz GAP mağazası açılacağı kesinleşti. Amerika'nın en büyük konfeksiyon zincirlerinden olan GAP, önceleri tişört, jean, koton pantolon gibi rahat ve spor giysileriyle adını duyurdu. 38 yıl önce tek bir mağazayla işe başlayan marka, bugün 3 bin 131 mağazası, 150 bin çalışanı ve 15.9 milyar dolar ciroya sahip... Üstelik günün her saati giyilebilen gömlek, pantolon, jean gibi temel ürünlerinin yanı sıra, daha kadınsı ve şık koleksiyonlarıyla tüm Hollywood yıldızlarının da tercihi.

İNDİRİMLERİYLE ÜNLÜ
GAP, adını 'farklılık, boşluk' anlamına gelen hippi hareketi sırasında, çocuklar ve büyükler arasındaki jenerasyon farkının büyüdüğü bir dönemde almış. Kurucusu Donald ve Doris Fisher, perakende sektöründeki hizmetin kalite düşüklüğünden ve moda olmayan ürünlerin fazlalığından sıkılmış ve GAP'i kurmuş. GAP ilk açıldığında birçok markayı bir arada satıyormuş. 1982 yılında da kendi özel markasını çıkarmış ve 1990'da başka markaların satışına tamamen son vermiş. Kaliforniya eyaletinin San Francisco şehrinden yola çıkan GAP'in stili, tamamen Amerikan tarzını yansıtıyor. Rahatlık bütün modellerinde ön planda. Ama bu stile mutlaka modayı da uyarlıyorlar. Mağazalara her hafta kadın, erkek ve çocuk için yeni ürünler giriyor. Sık aralıklarla indirime girerek, neredeyse her ay sonunda yeni ürünlere yer açmak için, eski ürünleri eritiyorlar! Öyle ki 25 sente inmiş ürünlere bile rastlamanız mümkün. Bu da GAP'in ürünlerinin tamamını satmak için uyguladığı bir politika... Bakalım, Türkiye'de de bu indirim uygulaması yapılacak mı? GAP firması bünyesinde, yine Amerika'da popüler olan ve safari temasıyla katalogdan satış yaparak işe başlayan Banana Republic ve Old Navy markaları da var. GAP'in Türkiye'ye gelişi, grubun diğer markalarının da mağaza açmak için sırada olduğunun habercisi.

RAKİPLERİYLE İŞİ ZOR
GAP firması, 2005 yılında Forth&Towne adında yeni bir markasını daha lanse etti. Amerika'da 19 mağaza açan marka, 35 yaş ve üzeri kadınlar için koleksiyon hazırladı. Fakat diğer markalar gibi başarı gösteremedi. GAP'in satışları da 90'lardaki gibi yükselen bir grafik göstermiyor. 90'lı yıllarda tişört ve jean satarak rahatlıkla iş yapan markanın, 2000'li yıllarda durumu değişti. Pazarda H&M, Zara, Topshop, Mango gibi modayı anında ve ucuza getiren markaların olması, rekabeti artırdı. Gençlerin daha çok trendy ürünleri tercih ettiğinin farkına varan GAP, tasarımcılarla ortak projelere girdi. Geçtiğimiz sonbahar-kış sezonu için İngiliz tasarımcı Roland Mouret ile çalıştı ve sadece elbise tasarlayan tasarımcının koleksiyonu kısa sürede tükendi. Şimdi de bütün Amerika, 17 Nisan'da piyasaya çıkacak Doo.Ri, Rodarte&Thakoon tasarımlarını bekliyor. Umarız Türkiye de yakında GAP'le ve kaliteli ürünleriyle tanışır. Ama tabii ki aynı fiyat, koleksiyon ve indirim politikasıyla...
Haberin fotoğrafları