|
|
Beşinci jenerasyon R1
Yamaha, ilk tanıtıldığı 1998'den beri supersport kategorisinde bulunan R1 motosikletinin 2007'de beşinci jenerasyonunu üretti. 12 bin 500 devirde, 180 beygir gücündeki yeni R1, şüphesiz hız tutkunları için önemli bir motosiklet olacak. Tabii ki bu motosikleti test etmediğimiz için sadece Köln Motosiklet Fuarı'nda aldığımız bilgilerle sizlere bazı başlıklar altında R1'i tanıtabiliyoruz. Hız tutkunları derken, limitlerinizi zorlayarak motosiklet kullanmamanızı da şiddetle tavsiye ediyoruz. Yol kullanımı ve pistlerdeki performansına gelince, bir önceki jenerasyona göre eksilerinin tespit edilerek iyileştirildiği düşüncesindeyiz. Öğrendiğimiz kadarıyla, R1'in makinesi belli bir devire geldiğinde ve gaz kolu da belli bir miktardan daha fazla açıksa; hava tünellerinin üst kısımları alt kısımlarından ayrılıyor ve 65mm. boyundaki daha kısa hava tünelleri oluşuyor. Açık yollarda veya pist kullanımında ise sürücü hızını arttırıp yüksek devirlere ulaştığında, hava giriş tünelleri kısalıp makinanın daha hızlı olması sağlanıyor. Yeni ön grenaj şekli ile de hava direnci azaltılarak, motora giren hava akışı arttırılmış. Daha önceki jenerasyonlarda olduğu gibi; yeni R1'in görüntüsü, göz alıcı ve yenilikçi olmakla beraber, R1'in genetik tasarımına sadık kalınarak tasarlanmış. Son bir not; yeni R1'de analog (ibreli tip) devir ve hız göstergesi de kullanılmış. Bu motoru çıplak gözle, sanırız Mart 2007 de düzenlenecek Motoshow07 fuarında izleyeceğiz.
|