|
|
Her birinin ayrı öyküsü var
Mirkelam - Asuman "Asuman'ın Batı Yakası Hikâyesi ile Ağır Roman arası bir tonu olmasını istedim. Alt-kültür, sokaklar, suç ve aşk üzerine bir klip. Hem çok teatral hem de çok gerçekçi. Mirkelam'ın şarkılarındaki o 'güzel' argoyu videoya yansıttık. İki yıl Tophane'de çok eski ama çok güzel bir apartmanın üst katında yaşadım. Mahalle, tam anlamıyla bir İstanbul mozağiydi. Çingeneler, Kürtler bir aradaydı. Ayrıca çok da sesli bir yerdi. Orada çekmek istedim. İki günde çekildi. Çok kalabalıktık ve Şevket Çoruh gibi ünlü aktörlerimiz vardı. İstanbul'un mimarisine baktığınız zaman binalar çok güzel olsa da pistir. Klipte bu tonları kullanmak istedim. Ayrıca hareketi renkle vermek istemedim. Aynı zamanda son dönemlerde yabancı dansçıların sokakta dans ettiği kliplerle dalga geçen bir klip oldu bu."
Zeynep Casalini - Dokunma Bana "Zeynep Casalini ile yaptığım klipler genellikle yalnızlık, izolasyon ve kayboluş üzerinedir. Onun heyecanı, açık fikirliliği ve azmi sayesinde birçok iyi klip çektik. Birbirimizden sıkılmazsak çekmeye de devam edeceğiz. Dokunma Bana'yı ilk başta bir resim gibi düşündüm. Şarkı yalnızlıkla ilgiliydi. Soğuk bir atmosfer olsun istedim. Mekân olarak Beykoz'daki Sümerbank fabrikasını kullandık. Zeynep çok akıllıdır, o klibi herhalde başkasıyla çekemezdim."
Mor ve Ötesi - Şirket "Bu videonun esin kaynakları, zombie sineması ve bu tür kült edebiyat oldu. Şarkıdaki anti-kapitalist mesajla, bu soğuk ama muzip klip çok iyi örtüştü. Kullandığım karakterler ucuz korku filmlerinden fırlamış gibiydi. Bu filmlerde insanlar hep bir alışveriş merkezinde kapalı kalırlar. O yüzden çekimlerde Metrocity'yi kullandık. Soğukluğu yansıtmak için mavi tonlarını seçtim."
Aylin Aslım - Gülyabani "Ertem Eğilmez, Arzu Film ekolü, gotik edebiyat ve çizgi romanlar... Hepsini masaya yaydım ve birbirine karıştırdım. Ortaya bambaşka bir şey çıktı. Aylin, bu ülkenin en iyi şarkı yazarlarından biri. Şarkı, klibe şekil verdi. Mekân olarak, Gülyabani filminde gördüğümüz konağı kullandık. Gerçeküstü bir videodur. Kostümler Arzu Kaprol'e aittir. Aylin, etekleri yaklaşık yedi metre olan bir elbise giydi ve onu havaya astık. Orada aslında Aylin'in 'öteki ben'ini; kötü ve karanlık yanını yansıtmaya çalıştık. O video, Aylin'in kendisiyle yaşadığı gelgitleri anlatıyor."
|