Türk zeytininin İtalya'da işlenerek dünyaya satıldığını vurgulayan Ege Orman Vakfı Mütevelli Heyeti Üyesi Şele, "Üretimi artırmak için zeytinden kazandığımızla orman yaratıyoruz" dedi.
Dünyada zeytin üretimi sıralamasında 4'üncü sırada, tüketimde ise son sıralarda yer alan Türkiye'de üreticilerin yerli tüketici bulamadıkları için ürünlerinin önemli bir kısmını İtalya'ya sattıklarını söyleyen Ege Orman Vakfı Mütevelli Heyeti Üyesi Nadide Şele, zeytinliğin doğduğu yer olan Ege Bölgesi'nde bile zeytin ve ürünlerinin tüketilmediğinin altını çizdi. "Bir süre önce International Olive Oil Council (IOOC) Başkanı Türkiye'ye geldi ve Türkiye'nin zeytin tanıtımına daha önem vermesi gerektiğini vurguladı" diye devam eden Şele, dünya genelinde zeytin denilince akla ilk İtalya'nın geldiğini belirtti. Şele, "İtalya'ya bu zeytinleri Türkiye ve birkaç ülke sağlıyor. Sonra İtalyan markalar bu zeytinleri kendi markalarıyla bize geri satıyor. Türkiye'de ise dökme zeytinyağ üreticileri ürünlerini yerli piyasada satmakta zorlanıyor. Bunun nedeni ise hala zeytin ve ürünlerinin Türkiye'de pahalı oluşu" dedi.
AB'YE KADAR DİKELİM Şele, Avrupa Birliği'ne girildiğinde mevcut zeytin ağacı sayısının artıralamayacağını, bu süreçte zeytinlik dikimine ağırlık verilmesi gerekildiğini dile getirdi. Türkiye, dünyada zeytin ve ürünlerini üretim açısından 4'üncü, tüketim açısından ise sonuncu sıralarda yer alıyor. Zeytin üretiminde İspanya yüzde 40 ile birinci sırada.