kapat
   
13 Mart 2007 Salı
 
SABAH Gazetesi
 
Servislerimiz
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Körfez geçişi için start verdik İtalyanların teklifini çevirdik
Karayollarından 500 bekliyordum sürpriz oldu
Karadeniz Sahil Yolu mitingle açılacak
Gol kralı satılır mı? Bu tam temel fıkrası
Üçüncü köprü YİD ile ihaleye çıkarılacak

Körfez geçişi için start verdik İtalyanların teklifini çevirdik

Bayındırlık Bakanı Özak, İtalyan Auto Strada'nın otoyol işletmesi karşılığında 5-6 milyar YTL'lik Körfez-İzmir Otoyol bağlantısını yapmayı teklif ettiğini ancak kabul etmediklerini söyledi.

Bayındırlık ve İskan Bakanı Faruk Nafiz Özak, dünyaca ünlü otoyol işletmecisi İtalyan Auto Strada'nın Türkiye'deki otoyolların işletmesini devralma karşılığında 5-6 milyar YTL'lik büyüklüğe sahip İzmit Körfez Geçişi İzmir Otoyol bağlantısı projesini yapmaya talip olduğunu açıkladı. Otoyol gelirlerini devretmeye sıcak bakmadıklarını belirten Özak, Körfez Geçişi projesini ayrıca ihale edeceklerini söyledi. Duble yollara ağırlık verilirken otoyol çalışmal a - rının da devam ettiğini ve edeceğini kaydeden Özak, Yap İşlet Devret (YİD) ile Gebze İzmit Geçişi ve İzmir Otoyolu bağlantısı için de ihaleye çıkacaklarını açıkladı. Önümüzdeki günlerde Yüksek Planlama Kurulu'ndan (YPK) karar çıkacağını duyuran Özak, "Bolu Tüneli'nin açılışına gelen İtalya Başbakanı Romano Prodi ile birlikte dünyanın en büyük otoyol işleticisi İtalyan Auto Strade yöneticileri de geldi. Onlar bu projeye talip oldu. Ancak fizibıl olabilmesi için otoyollarla ilgili gelirlerimizi de talep ettiler" dedi.

YARAR GÖRMEYİNCE VAZGEÇTİK
Devlet Bakanı Ali Babacan başkanlığında Ulaştırma Bakanlığı'nda bir toplantı yaptıklarını kaydeden Özak şunları söyledi: "Burada bir menfaat görmedik, prensipte 'hayır' dedik. 'İşletme özelleştirmesi ayrı o ayrı olsun' dedik. Elimizdeki hazır değeri içine koyarsak bizim açımızdan cazip olmaz. Otoyolları herkese satabiliriz. İsteyen firma da gelsin tek başına bunu yapsın. Yalnızca Gebze İzmit geçişi 4-5 milyar dolarlık bir proje. Burada köprü çok kârlı. Oradan gelen parayla diğerlerini yapabilirsiniz. Ama onlar geri dönüşü çok uzun vadeli hesap ettikleri için çok cazip bulmadılar.

20, 25, 30 yıllık projede kamulaştırma bedellerinin farklı çıkması olsa olsa işletme süresinin artmasına eksilmesine yol açar." Ankara İzmir otoyolu çalışmalarının da sürdüğünü ancak ileride programa alınacağını anlatan Özak, şu anda fizibil olmasa da Çanakkale köprüsü ve bağlantı yollarının ileride mutlaka gerekeceğini vurguladı. Mersin-Antalya arasında da bir sahil yolu hedeflendiğini kaydeden Bakan, Karadeniz Sahil Yolu'nun üçüncü boğaz köprüsüyle bağlantısının da kurulması gerektiğini anlattı. 60 yıllık bir geçmişe sahip olan Auto Strade, Avrupa'nın en büyük otoyol ağı işletmecilerinden... 3 bin 400 kilometreden fazla büyüklüğe sahip bir ağı işleten şirket, İtalya'daki otoyol ağının yüzde 61'ini, Avrupa'daki ağın ise yüzde 17'sini kontrol ediyor.

1 2 3 4 5
 
DİĞER EKONOMİ HABERLERİ
 Petrol Ofisi: Vergi borcumuz 1 milyar YTL
 Dolar tekrar yükselişe geçti
 Milano yerine İstanbul'a gelecekler
 Rahmi Koç orkestra şefi olacak
 Amerikalılar zor geçiniyor!
 Emlak satışları hız kesti
 Petkim için ön koşul yok!
 Mavi Akım Avrupa’ya uzatılacak
 TAV hisselerinin takibi değişiyor
 En değerli arazi resmen Zorlu'nun
 Sebze ve meyve ucuzluyor
 Sanayi üretimi % 5.8 arttı
 Yoksulluk sınırı 1115 YTL
 İhracat 17.5 milyar $'a dayandı
 Sonera'nın, Turkcell davasına red
 Koç Holding, dünyanın en beğenilen şirketleri içinde
 Kamu, 'mil'inin hesabını bilmiyor
 Emekli öğretmen fabrika kurdu, kadına sahip çıktı
 Otomobillere çipli takip geliyor
 Fransız işadamlarını 2009'daki 'Türk Yılı' sancısı tuttu
 ABD'de mortgage depremi!
 "Seyrantepe'den yılda 35 milyon $ gelir elde ederiz"
 Babacan Avrupa turuna çıkıyor
 PAGEV: Petkim yatırım yapana satılmalı
 Akzo Nobel ilaç üreten Organon'u satıyor
 TOBB'un KOBİF fuarı Bursa'da
 Yapı Kredi Bankası, 2006'da 512 milyon YTL net kâr etti
 İspanyol Mapfre, Genel Sigorta'nın yüzde 80'ini satın almak...
 '7 Asırlık Türk yazmasını yaşatmak için çalışıyoruz'
 Asil Nadir'in ilk yatırımı Ayvaz Su ayağa kalkıyor
 Kavalda marka oldu
 Dimes'in hedefi dünya markası olmak
 Kaportacı ve havlu bayisi ortak bitkisel ürün şirketi...
 'Tokat ilçeleri ile topyekûn kalkınacak'
 Avrupa GYO'ları tek çatıda toplanıyor
 YASED'de Erdikler dönemi sonaerdi, yeni başkan Uysal oldu
 EPDK: Ulusal marker'da yeni düzenlemeler 1 Nisan'da yapılacak
Prof. Dr. AYDIN AYAYDIN
Gazete tirajlarının denetiminde rekabet ihlal edilebilir...
ABDURRAHMAN YILDIRIM
Trabzon'dan göç yavaşladı, asıl zorluk şimdi...
MELİHA OKUR
"Darüşşafaka Yeniden Hareketi" 16 yıllık dükalığı...
Sevgilisiyle anlaşıp kocasını öldürttü
Cennet Ovacıklı adlı kadın 5 yıllık kocasını, 18 yaşındaki sevgilisi...
15'inde anne, 16'sında dul, 17'sinde maktul
15'inde evlenip anne olan, 16'sında kocası intihar eden Nil Çokaçar,...
Sahil yolu magandaları suç makinesi
Sahil yolu magandaları suç makinesi
Sarıyer'de yol verme kavgası yüzünden bıçakla kovaladıktan sonra...
Kuru yük gemisi yatı parçaladı...
Kuru yük gemisi yatı parçaladı...
Dümeni kilitlenen Rus gemisi Bebek sahiline bindirip yola hasar...
IMKB
E: 41.666 D:% -0,74
DOLAR
S: 1,414 D:% 0,248
EURO
S: 1,866 D:% 0,404
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Pazar Sabah | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
Bize Ulaşın
   
    Copyright © 2003, 2007 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu