Harvey Nichols, Tommy Hilfiger ve Accessorize gibi firmaları Türkiye'ye getiren Unitim Holding Yönetim Kurulu Başkanı Burç Cemiloğlu, yurtdışında alışveriş yapma alışkanlığını değiştirmeye çalıştıklarını belirterek, "İstanbul'u bir Milano, Paris veya Londra haline getirmek istiyoruz. İnsanlar üç-dört yıl sonra Milano yerine İstanbul'a gelmeye başlayacak. Madonna ve Sarah Jessica Parker gibi ünlülerin tercih ettiği ayakkabı mağazaları da İstanbul'da açılacak.
Unitim Holding, 2006 yılı performansını değerlendirdiği ve 2007 hedeflerini açıkladığı bir basın toplantısı gerçekleştirdi. Toplantıya Unitim Holding Yönetim Kurulu Başkanı Burç Cemiloğlu, Unitim Holding Perakende Grubu Başkanı Cem Eriç ve Unitim Holding Yönetim Kurulu Üyesi Celal Öğretmengil katıldı.
"AMACIMIZ HARCANAN PARAYI YURTİÇİNDE TUTMAK"
Unitim Holding Yönetim Kurulu Başkanı Burç Cemiloğlu, Türkiye'den yurtdışına alışveriş yapmak için giden üst gelir grubundan insanları Türkiye'ye bağlamaya çalıştıklarını söyledi. Dünyanın önemli markalarını Türkiye'ye getirerek, yurtdışında alışveriş alışkanlığını değiştirmeyi hedeflediklerini kaydeden Cemiloğlu, "En büyük amacımız vatandaşlarımızın harcadığı parayı yurtiçinde tutmak" dedi.
"İNSANLAR MİLANO YERİNE İSTANBUL'A GELECEK"
İstanbul'un Avrupa, Ortadoğu ve Asya bölgesinin en önemli alışveriş merkezlerinden biri haline gelebileceğini ifade eden Cemiloğlu, "İstanbul'u bir Milano, Paris veya Londra haline getirmek istiyoruz. İnsanlar üç-dört yıl sonra Milano yerine İstanbul'a gelmeye başlayacak.
İşte bu yüzden en az 30 büyük marka İstanbul'da birşeyler yapmak istiyor" diye konuştu. Cemiloğlu, 2007 ve 2008 içinde, yurtişi ve yurtdışında toplam 100 mağaza daha açacaklarını vurgulayarak, "Başarımızın sırrı genç ve başarılı ekibimizde. Altyapımız hazır. Çalıştığımız markaları memnun ediyoruz. Mesela Tommy Hilfiger ile yaptığımız 5 yıllık iş planını 2 yılda bitirdik. Onlar da bize Rusya'yı, Romanya'yı verdi" dedi.
2006'DA 128 MİLYON DOLAR KONSOLİDE SATIŞ
Unitim Holding Perakende Grubu Başkanı Cem Eriç de, giyim, perakende ve restorant işletmeciliği sektörlerinde faaliyet gösteren Unitim'in 2006 yılı konsolide satışlarının 128 milyon dolar olarak gerçekleştiğini söyledi. Eriç, konsolide satışlarda 2007 hedefinin ise 207 milyon dolar olarak belirlendiğini ifade etti.
Unitim perakende grubunun 2006 yılında konsolide satışlarının 86 milyon dolara ulaştığını dile getiren Eriç, 2007 yılında bu rakamın yüzde 73 artışla 149 milyon dolara ulaşmasını hedeflediklerini kaydetti. Eriç, "Perakendede 2010 yılında 263 milyon dolarlık konsolide satış yapmayı planlıyoruz" dedi.
2007 HEDEFİ 7 ÜLKE 17 ŞEHİRDE 40 MAĞAZA
Eriç, şu anda perakende grubunun yurtiçi ve yurtdışında 139 satış noktasında faaliyet gösterdiğini hatırlatarak, 2007 yılında bu rakamın 198'e çıkacağını belirtti.
Eriç, Unitim Perakende Grubu'nun 2005'ten 2006'ya yüzde 36 büyüdüğünü, 2007 büyüme hedefinin ise yüzde 73 olduğunu vurguladı. Unitim'in perakende cirosunun yüzde 20'sini Rusya ve BDT ülkelerinin oluşturduğunu belirten Eriç, "2006 yılında Rusya'da 3, Ukrayna'da 2 mağaza açtık.
2007'de de Rusya'da üç kentte daha mağaza açacağız. 2007 hedefimiz 7 ülkede 17 şehirde 40 mağazaya ulaşmak" diye konuştu. Eriç, 2007 yılında ilk olarak Accessorize ile Romanya pazarına da gireceklerini ve bu ülkede 5 yılda 36 mağaza açmayı hedeflediklerini kaydetti.
İMTEKS DÜZCE'DEN 42 MİLYON DOLARLIK İHRACAT
Unitim Holding'in giyim sektöründe faliyet gösteren İmteks markasının Düzce'de kurulan fabrikasının 2006 yılında 42 milyon dolarlık ihracat cirosuna ulaştığına dikkat çeken Eriç, "8 milyon adetlik üretimim tamamı ihraç ediliyor" dedi. Eriç, İmteks'in Nike, Adidas ve Tommy Hilfiger gibi büyük markaların üretimini aynı çatı altında yapan tek kuruluş olduğunu da dikkat çekti.
HARVEY NICHOLS ANKARA, 2008 KIŞ SEZONUNDA AÇILACAK
Eriç, beş ay önce İstanbul'da açılan ve üst gelir grupları tarafından büyük ilgi gören Harvey Nichols İstanbul mağazasının günde ortalama 3 bin kişi tarafından ziyaret edildiğini ve giren her 100 müşterinin 23'ünün alışveriş yaptığını belirterek, "Hedefimiz bu oranı yüzde 30'ların üzerine çıkarmak" dedi.
Eriç, kozmetik ve restoran hariç, ortalama 1 faturada 2 adet ürün satışı gerçekleştirildiğini kaydetti. Harvey Nichols İstanbul'un niş ve özel markalarda Londra'dan ucuz, Avrupa ile aynı fiyatta olduğunu ifade ederek, İstanbul'da yakalanan başarının ardından 2008 kış sezonunda Harvey Nichols Ankara'yı açmak için çalışmalara başladıklarını dile getirdi.
Eriç, Türkiye'deki hazır giyim perakende sektörünün büyüklüğünün 7 milyar dolar olarak tahmin edildiğine dikkat çekerek, bu pazardaki üst segment payının yarım milyar dolar civarında olduğunu ifade ederek, "Harvey Nichols'un pazara girişiyle pazar hızla büyüme ivmesi kazandı. Yakın zamanda üst gelir grubuna hitap eden pazarın daha da büyümesini bekliyoruz" diye konuştu.
"CHANNEL BUTİĞİ 2007 SONBAHARINDA"
Harvey Nichols İstanbul bünyesinde, 2007 sonbaharında dünyaca ünlü giyim ve aksesuar markası Chanel'in butiğinin açılışını yapacaklarını söyleyen Eriç, "Türkiye'de ilk kez açılacak Chanel butiğinde giyim, çanta, ayakkabı ve aksesuvar koleksiyonlarının tümü yer alacak" dedi. Eriç, ayrıca, Madonna ve Sarah Jessica Parker gibi ünlülerin tercih ettiği ayakkabı tasarımcılarından Manolo Blahnik'in mağazasının da 15 Mart'ta Harvey Nichols İstanbul'da açılacağını sözlerine ekledi. Eriç, bunun yanında Fendi, Sephora ve Aldo gibi giyim, ayakkabı ve kozmetik sektörlerinin önde gelen markalarının da önümüzdeki aylarda Unitim bünyesinde Türkiye'de mağaza açacağını kaydetti.
"2007 İÇİN TEMKİNLİ BİR İYİMSERLİĞİMİZ VAR"
Eriç, Unitim Holding olarak 2007 ve 2008 yıllarında hızlı bir yatırım atağına kalktıklarını belirterek, açacakları 100 yeni mağaza için toplam 10 milyon dolarlık yatırım yapacaklarını ifade etti. 2007 yılının seçimler dolayısıyla bir tedirginlik yaratmasına rağmen, Unitim olarak bu döneme "temkinli bir iyimserlik" ile baktıklarını dile getiren Eriç, "Stratejik olarak riski dağıtmak için yurtdışında da büyümeye ağırlık veriyoruz" dedi.
"YURTDIŞINDA REKLAM YAPACAĞIZ"
Unitim Holding Yönetim Kurulu Üyesi Celal Öğretmengil ise, dünyanın en önemli markalarının iş yapmak için İstanbul'u seçtiğini vurgulayarak, "Chanel gibi üst gelir grubuna hitap eden markalar hızla Türkiye'ye gelecek. Bizim de amacımız İstanbul'u Ortadoğu, Balkanlar, Rusya ve komşu ülkeler için bir cazibe merkezi haline getirmek" diye konuştu. Harvey Nichols İstanbul müşterilerinin yüzde 5'inin yabancı olduğunu kaydeden Öğretmengil, bu oranı artırmak için yurtdışında reklam faaliyetlerine ağırlık vereceklerini söyledi. (ANKA)