2 milyar litrelik su pazarına Coca-Cola'dan ikinci marka
Türkiye'de paketlenmiş su pazarı 1.7 milyar litreyi bulunca piyasada Turkuaz markasıyla varlık gösteren Coca-Cola, doğal kaynak suyuna 50 milyon YTL yatırıp Damla Su'yu piyasaya sürdü.
Coca-Cola, Turkuaz'ın ardından ikinci su markası Damla'yı piyasaya sundu. Avrupa Birliği standartları çerçevesinde Sağlık Bakanlığı tarafından yayınlanan yeni su mevzuatına uygun şekilde doğal kaynak suyu olarak üretilen 'Damla'nın tanıtım toplantısına Coca-Cola Türkiye Genel Müdürü Ahmet Burak, Coca-Cola İçecek A.Ş Türkiye Genel Müdürü Hüseyin Akın ve Coca-Cola Türkiye Pazarlama Müdürü Can Arcasoy katıldı. Konuşmasında, Türkiye'deki paketlenmiş su pazarının 2006 yılında 1.7 milyar litreye çıktığını belirten Coca-Cola Türkiye Genel Müdürü Ahmet Burak, piyasada alternatif ürünlerle bulunmak istediklerini kaydetti. Türkiye'deki pazarın her yıl ortalama yüzde 11 büyüdüğüne işaret eden Burak, kişi başına tüketimin hâlâ 23 litre civarında olduğunu söyleyerek şöyle devam etti: "Bu rakam Almanya'da 153 litre. Dolayısıyla alacak çok yolumuz var. O nedenle 6 yıldır piyasada olan mineral dengeli işlenmiş suyumuz Turkuaz'ın yanına bir de doğal kaynak suyu eklemek istedik ve Damla'yı çıkardık."
50
MİLYON YTL'LİK YATIRIM Coca-Cola İçecek A.Ş Türkiye Genel Müdürü Hüseyin Akın da Damla için 50 milyon YTL tutarında yatırım yaptıklarını belirtti. Yaklaşık 1 yıl önce Sapanca'da satın aldıkları kaynak suyu dolum tesisinde yıl sonunda devreye girecek olan yeni su mevzuatına uygun olarak ozonlama ve ekstra işlem yapılmadan, AB normlarına uygun su ürettiklerinin altını çizen Akın, Damla'nın 19 litrelik damacanalar ile 0.5, 1.5 ve 5 litrelik pet şişe ambalajlarında satılacağını söyledi.