|
|
Çantan kadar konuş!
Sosyetik bir kadın, eşofmanlıyken 110 bin YTL'lik bir çanta taşıyor, olay oluyor. Zengin olsun ya da olmasın nice kadın, binlerce dolarlık marka çantalar için listelere yazılıp kuyruğa giriyor. Peki nedir bu işin sırrı? Meraklıları için 'çanta' konusunu masaya yatırdık.
Her şey çanta için
Bir dönem sadece kıyafet tamamlayıcısı olan çantalar, bugün statü ve para simgesi olarak karşımıza çıkıyor. Sıradan bir eşofman takımını bile havalı yapan 'marka çanta bağımlılığı' çığ gibi büyüyor.
Alışveriş birçok kadın için vazgeçilmezdir. Ama son yıllarda bu alışverişin en önemli parçasını çanta oluşturuyor. Tabii sıradan bir çantadan bahsetmiyoruz. Her biri binlerce dolar eden, hatta 100 binlerce dolarlık modelleri dahi kapış kapış giden 'marka çantalar' konumuz. Hermes, Gucci, Louis Vuitton, Versace, Fendi, Prada... Alt sosyo-ekonomik kesimdekiler bir tasarımcı çantası alma uğruna aylarca maaşını biriktirirken, jet sosyete olarak tabir ettiğimiz kesimi daha da zorlu bir sınav bekliyor. Çünkü her biri servet değerinde olan bu çantaları alabilmek için, sadece paralı olmak yetmiyor. Cüzdanınız kadar isminizin ve çevrenizin de geniş olması şart. Bir Hermes Birkin almak için 100 bin dolar ödemek bütçenizi vurmasa da, bekleme listesi engeli sizi tam 12'den vurabiliyor. Ünlü tasarımcı Poebe Philo'nun, Chloe için tasarladığı 794 pound olan Pedington modeli buna en güzel örnek. Moda dergileri tarafından 'sezonun gözdesi' gösterilen bu çantadan 2005 bahar sezonunda sadece 8 bin adet üretilmiş, daha mağazalara dağıtılmadan hepsi satılmış, üstüne de binlerce kişilik bir bekleme listesi oluşmuştu. Peki ama dünyaca ünlü top model Kate Moss ile başlayan ve beğensek de beğenmesek de Victoria Beckham ile son sürat esmeye devam eden bu marka çanta bağımlılığı nedir ve kadınlara ne gibi getiriler sağlar? Erkeklerin anlamak istemediği ve kadınların sahip olabilmek için varını yoğunu ortaya koyduğu marka çantaları, dünyadaki müdavimlerini, gerçekleri ve sahteleriyle gözler önüne seriyoruz.
BURCU ALDİNÇ
|