165 yıllık Türk Telekom'u 9 yıllık Google ile karşılaştıran ve aradaki büyük farkın, birinin 72 milyona diğerinin 6 milyar insana hitap etmesinden kaynaklandığını belirten TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu Artık küreselleşeceğiz. Dünyada söz sahibi olan şirketleri içimizden çıkaracağız" diye konuştu.
TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, dünyası olarak hedeflerini, "Kendimize bir sanayi stratejisi çizeceğiz, sermayeyi böldürmeyip kurumsallaşacağız ve küreselleşeceğiz" diye açıkladı. Birleşmiş Markalar Derneği'nin düzenlediği "2007'ye bakış: Türkiye ve dünya ekonomisi" konulu toplantıda Rifat Hisarcıklıoğlu, Merkez Bankası eski başkanı Süreyya Serdengeçti ve TEPAV Direktörü Güven Sak ile bir konuşma yaptı. Hisarcıklıoğlu özel sektöre küreselleşmeye doğru yön gesterirken "akıl teri ile alın terininin" birleşmesinden söz etti ve telekominikasyon alanında Türk
Telekom ile Google'ı örnek gösterdi: " Türk Telekom 165 yıllık kuruluş, 60 bin kişi çalışıyor, 7 milyar cirolu ve 12 milyar dolar piyasa değerine sahip. Google ise 9 yıllık kuruluş, 9 milyar cirolu ama piyasa değeri 150 milyar dolar. Cirosu yüzde 30 daha fazla, piyasa değeri 12 kat büyük. Aradaki büyük fark Türk Telekom'un 72 milyon insana hitap etmesine karşılık Google'ın 6 milyar insan hitap etmesi. Yani biri yerel, diğeri küresel." İşte ligdeki yerimiz - Hisarcıklıoğlu'nun bu iki şirket karşılaştırması ile vurguladığı ise hedefin dünya şirketi haline gelmek olduğu. Bu nedenle de "Küreselleşeceğiz. Dünyada söz sahibi şirketleri içimizden çıkartacağız. Niye çıkartmayalım? Bizim gidip de başarısız olduğumuz bir tane pazar yok" dedi. Sonra da Türkiye'nin dünya üretimindeki yerini
* Dünyanın en büyük ikinci düzcam üreticisi * Dünyanın en büyük beşinci mücevherat üreticisi * Dünyanın en büyük altıncı pamuk üreticisi * Dünyanın en büyük altıncı çimento üreticisi * Dünyanın en büyük onuncu turizmcisi Türkiye. Yine Türkiye Avrupa'nın en büyük tekstilcisi, en büyük televizyon üreticisi, en büyük gübre üreticisi, beşinci büyük buzdolabı üreticisi, yedinci büyük otomotiv üreticisi. Kaynaklar iyi kullanılmalı -TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, bu hedeflere ulaşmak için kaynakların da çok iyi kullanılması, bunun için öncelikle bir sanayi envanterinin çıkarılması gereğine işaret etti ve şöyle devam etti: "Kayseri'de iki tane başarılı şirket çıktı. Türkiye'de bir anda 435 tane kanape üreten şirket türedi. Şu anda 49 ile arsa, elektrik ve istihdam teşviği veriliyor. Eğer un fabrikasını bu illere kurarsan teşvik alıyorsun. Türkiye'nin un fabrikası ihtiyacı var mı? Türkiye'nin öğütülecek buğdayı 20 milyon ton, tespit edilen kurulu un fabrikası kapasitesi 38 milyon ton. Bu kaynakların israfıdır."
Futbolu değil, ekonomiyi konuş -Türkiye'nin ekonomik performansına da değinen Hisarcıklıoğlu, bunu fert başına düşen gelirle yaptı. 1968'de ABD'de kişi başına gelir 100 iken Türkiye'dekinin 9 olduğunu, 2004 yılına gelindiğinde ise yine 100'e karşı 9 oranının korunduğunu belirtti. AB ülkelerinde ise 100'e karşı Türkiye'nin 1968'de 16 geliri varken 2004'te bunun 14'e düştüğüne dikkati çekti. Ortada ilerleme yok. Türkiye yıllık oratlama yüzde 4.5'lik büyümesini sürdürürse 2033 yılında ancak AB düzeyinin yarısına geleceğini, halbuki yıllık yüzde 7.5 büyüme ile bu hedefe 2019'da varılabileceğini hatırlatan Rifat Hisarcıklıoğlu, "İyi yönetim ile kötü yönetim arasında böyle bir fark var" dedi. Hisarcıklıoğlu Kayseri'de insanların bir araya geldiğinde genelde günlük işlerinden konuştuğunu, futbol ve siyaseti konuşmadığını belirterek "Eğer futbol ve siyaseti ön planda tutarsak, sürekli bunu konuşur ve tarşırsak, Türkiye'nin gündemine ekonomiyi oturtamazsak, başarılı olamayız" dedi.