'Otomotivciyi takip ediyoruz Asya'ya ilk adımımızı attık'
Kordsa Global CEO'su Mehmet Pekarun, 'Otomotivciler nereye giderse biz de oraya gidiyoruz, yani Asya'da büyüyeceğiz' diyerek, pazarın hafif lastikle benzin tasarrufu yapmaya odaklandığını söyledi.
Ağırlıklı olarak araçlara lastik takviye malzemesi üreten Kordsa Global'in CEO'su Mehmet Pekarun, sektörlerinde dünya lideri olduklarını hatırlatarak, "Biz işimiz gereği otomotiv sektörü dünyada nereye gidiyorsa oraya gidiyoruz. Mevcut şartlarda büyüme yönümüzü Asya'ya çevirdik" dedi. 2006'nın sonunda Asya pazarına yaptıkları satın almalarla girdiklerini anımsatan Pekarun, bu pazara tam zamanında girdiklerine inandıklarını belirtti. "Herkes kapasite yatırımı yapıyor, sonra kapasite fazlası oluşuyor. Çin'de böyle bir durum oldu, taşlar yeni yeni yerine oturuyor. Bu süreçte zarar gören rakiplerimizi biliyoruz" diyen Pekarun, Asya'ya temkinli giriş yaparak doğru adım attıklarını belirtti. Asya'da pazarın büyüme hızının Avrupa
ve ABD'ye oranla 3 kat fazla olduğunu vurgulayan Pekarun, son yıllarda otomotivin önceliğinin maliyeti düşürmek olduğuna dikkat çekti. Maliyet baskısı var Otomotiv sektörünün 'çok acılı bir dönemden geçtiğini' belirten Pekarun, "Sektörde maliyet baskısı var. Birçok şirket arasında sadece birkaçı kârlı şu anda. Bu bizim için bir fırsat" dedi. Lastikçilerin maliyeti düşürecek çözümler beklediğini anlatan Pekarun, "Lastikçiler lastiğin ağırlığını düşürmeye çalışıyor, çünkü arabanın ağır olması benzin tüketimini artırıyor. İkincisi lastikler ömrünü doldurunca çevreye zarar vermeden imha edilmesi isteniyor. Dünyada bu çözümleri sunacak zaten birkaç oyuncu var" diye konuştu.