Gıda sektörünün dünyada en hızlı büyüyen kategorisi 'ayran' oldu!
ACNielsen'ın yaptığı araştırmaya göre, 2006 yılının tüm dünyada en hızlı büyüyen gıda kategorisi yüzde 18 ile 'içilebilir yoğurt', yani ayran oldu.
Dünyanın en büyük pazar araştırma şirketlerinden ACNielsen'ın yaptığı araştırmaya göre, 2006 yılının tüm dünyada en hızlı büyüyen gıda kategorisi 'içilebilir yoğurt', yani ayran oldu. Sağlıklı yaşamı destekleyen içeceklerin öne çıktığı 2006 yılında 9 kategori çift haneli büyüme gerçekleştirdi. Bu kategorilerden 6'sının günlük satış cirosu 1 milyar doların üzerinde oldu. 66 pazarda 100'den fazla kategoride 2005 yılının ortası ile 2006 yılının ortasındaki satışların baz alındığı araştırmaya göre ayran satışları bu dönemde yüzde 18 oranında büyüdü.
ÇİN'DE YÜZDE 49 BÜYÜDÜ Araştırmanın yapıldığı 45 ülkenin 40'ında ayran satışları
büyüme gösterirken, en fazla büyüme gösteren pazar yüzde 49 ile Çin oldu. Ayran, Yunanistan, Romanya, Finlandya ve İtalya'da da yüzde 40'a yakın büyüme gerçekleştirdi. ACNielsen yetkilileri, ayranın başarısının 'sağlıklı' olmasına ve pazarda bu şekilde konumlandırılmasında olduğunu vurguladı. Öte yandan, büyüme şampiyonu ayranı yüzde 12 ile deniz ürünleri ve yüzde 11 ile alkollü şıra takip etti. Araştırmanın ortaya koyduğu bir diğer ilginç sonuç da, taze ürünlerde market markalarının gösterdiği performans oldu. Market markası satışlarının en yaygın olduğu 10 kategorinin 9'unu taze ürünler oluşturdu.