|
|
|
|
Sağlıkla güzellik birleşince
Son yıllardaki sağlık trendi doğrultusunda tüketicilerin kozmetik sektöründeki eğilimi daha bilinçli hale geldi. Sağlık ve güzelliği bir arada sunan dermokozmetik ürünlere ilgi giderek artıyor. Türkiye'de sektörün öncü markalarından biri olan Vichy'nin bağlı olduğu L'Oreal Aktif Kozmetik Genel Müdürü Cem Arık dermokozmetik ürünlerin tanımını şöyle yapıyor: "Etkinliği üst seviyede olan ve bu etkinliği klinik araştırmalarla kanıtlanmış olan kozmetikler bunlar. Diğer bir boyutu ise alerji riskini minimuma indirmesi." Dermokozmetiklerin ilaç endüstrisinin katı kurallarına göre üretildiğini belirten Cem Arık, bu ürünlerin sadece eczanelerde satılması gerektiği görüşünde: "Bizim grubumuzdaki dermokozmetikler sadece eczanelerde satılıyor. Çünkü cildimiz çok önemli bir organımız. Bir insanın ortalama cilt yüzeyi 1.8 ila 2 metrekare arasında, ağırlığı ortalama toplam ağırlığımızın yüzde 15'i. Tabii bu kadar önemli bir organa etki edecek ürünlerin tavsiyesi için sağlık konusunda tecrübeli olan profesyonellerin tüketicilere tavsiye vermesi en doğrusu. Biz de ürünlerimizi eczanede satmayı tercih ediyoruz. " Cem Arık Türkiye'de dermokozmetiklere ilginin çok yoğun olduğunu söylüyor: "Kozmetik pazarı içerisinde en hızla büyüyen ürünler dermokozmetik ürünler çünkü dünyadaki trendleri değerlendirdiğinizde sağlıklı yaşama, doğallığa ve medikal uzmanlığa doğru ciddi bir eğilim gözleniyor. Türkiye de bu trendin sıkı takipçilerinden."
|
|
|
|
|
|
|
|
|