kapat
   
SABAH Gazetesi
 
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Özel havayolları küçülüyor
Özel havayolları küçülüyor
Hangi havayolu, ne kadar uçak kiraladı?
THY'nin RJ'leri kapışıldı
Arnavutluk'tan Sabiha Gökçen'e uçuş

Özel havayolları küçülüyor


Turizm sezonunun sona ermesi ve kış sezonunun gelmesiyle birlikte iç hat yolcu sayısındaki düşüş ve yoğun rekabet sebebiyle özel havayolları çareyi ellerindeki fazla uçakları yurtdışına kiralamakta buldu. Uçakları kiraya verme, yolcu sayısının düşük olduğu kış sezonunu atlatma, özel havayolu şirketlerinin bilançolarını positife çevirmeleri açısından önemli. Havayolları wet-lease yani uçağı kokpit ve kabin ekibi ile kiralama sayesinde kış sezonunu en az zararla kapatmanın hesabını yapıyor. Ancak, bazı havayolları sezonluk değil iki yıl gibi uzun bir süre için kira kontratı yapmış durumda. 2006 sonu itibariyle Türk Sivil Havacılığı'na kayıtlı 13 hava yolu işletmesine ait 42'si yolcu, 10'u da kargo olmak üzere toplam 52 adet uçak; 16 farklı ülkenin 20 değişik hava yolu işletmesine kiralandı. Hac sezonunun bu yıl kış aylarına denk gelmesi nedeniyle de bu konuda özellikle İslam ülkelerinden yoğun talep geliyor. Hac dolayısıyla 19 adet uçak Suudi Arabistan'a kiralandı. Yurtdışına en fazla uçak kiralayan şirket ise özel sektörün en büyük havayolu olan Onur Air. Onur Air'in 12 uçağı hac operasyonu için Suudi Arabistan'a, 1 uçağı Cezayir'e, bir uçağı da Lübnan'a kiralandı. Filosunda 16 uçak bulunan Atlasjet'in 7 uçağı iki yıllık bir süre için Suudi Arabistan'a, bir uçağı Etiyopya'ya, bir uçağı da Eritre'ye gidecek. Pegasus Havayolları'nın dört uçağı Cezayir, Kazakistan, Nijerya ve Dubai'de bulunuyor. Freebird Havayolları'nın bir uçağı da Cezayir'e konuşlanmış durumda.

KÜÇÜLME % 35'İ BULDU
Son üç yılda beklenmedik oranda büyüyen havacılık sektörü, Rusya, İran, Orta Doğu ve Orta Asya'da yeni pazarların açılmaması sebebiyle yaklaşık yüzde 35 küçülmeye başladı. Türkiye'nin yeni pazarlara açılma yolunda adım atmaması, hac ve umre pazarında THY tekelinin kırılmaması durumunda özel havayollarını ciddi sıkıntılar bekliyor. Özellikle Suudi Arabistan'ın hava sahasını tüm şirketlere açarak (open sky) 21 ülkeyle anlaşmalara imza atmasına rağmen özel hava yollarının bu pazara girmesindeki en önemli engel THY. Devletin bir politika belirleyerek özel şirket konumuna gelmiş THY'yi değil gerçekten özel olan havayollarını da desteklemesi gerekiyor.

GÜNTAY ŞİMŞEK

DİĞER HOBİ HABERLERİ
 NBA'de 'top'lu eylem
 Lastiklerinde tutkal var
 Uçak üreticileri uçtu!
 Lufthansa Türkiye'de iç hatlara giriyor
 Büyükusta ve çırağı
 Hem oturaklı hem sportif
 80'lerle dans edip Londra'ya gideceğiz
 Şoförü 'kendisi' olanlara
 Uçaklar havada çarpışır mı?
 Bir Fiskaya var Diyarbekir'den içeri...
 Caz dinleyen obsesif polis
 Hamsi, kabak tatlısı ve blues
 'Tütün Kızlar' sahnede
 Küçük ama cabbar
 Çocuklarımın anaları!
 Tam gaz belgesel
 Öyküler yarışıyor
 Necatigil şiirleri İş Sanat'ta
 Prensle geldi deveyle gitti!
    Pazar Sabah Yazarlar
    Güncel
  » Hobi
    Röportaj
    Gurme
    İyi Yaşa
KAZIM KANAT
Ağaçlar da konuşurmuş meğer!
Ormanlar yanarken ağaçlar...
TURGAY NOYAN
Yeni yıla eski dualar
Geçtiğimiz günlerde Türk siyaset...
FATİH ALTAYLI
Lastiklerinde tutkal var
Ben hakkaten böyle bir şey...
GÜNTAY ŞİMŞEK
Uçak üreticileri uçtu!
Uçak üreticileri 2006'yı mutlu...
Evlilik seksi öldürür mü?
Evlilik seksi öldürür mü?
Psikiyatrist Prof. Dr. Arif Verimli ve İlişki psikiyatristi Doç. Dr.
'Töreyi bitirmek gibi bir iddiamız yok'
Doğu'da yüzyıllardır süre gelen gelenekleri ve hayatı konu alan Sıla,...
Murat Bardakçı: Babil hayalinin altında kaldı
Saddam Hüseyin ile ilgili hemen herşey yıllardan buyana tartışılıyor ama...
Komşu kızı neden Basra'ya gitti?
Daha iyi bir hayat için orduda hemşirelik yapmayı tercih eden İngiliz kızını,...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.