|
|
|
|
|
Garanti uzadı tüketici kazandı
Otomotivde rekabet satış sonrası servis hizmetine kaydı. Garanti süreleri uzadı, tüketici kazandı.
Otomotiv sektöründe yaşanan kıyasıya rekabet, garanti sürelerine de yansıdı. Rekabeti satış sonrası hizmetlere kaydıran otomotiv üretici ve ithalatçısı firmalar artık, yasaların tüketicilere tanıdığı garanti süreleri ve kilometre sınırlamalarıyla yetinmiyor. Firmalar, iki yıl olan zorunlu garanti süresini 5 yıla, 60 bin olan kilometre sınırlamasını da 100 bin kilometreye kadar uzatıyor. Bazı firmalar da, verdikleri garantiye bedeli karşılığında süre eklemesi yapabiliyor. Firmaların paslanmaya karşı verdikleri garanti de 12 yıla kadar ulaşıyor. İki yıl, 60 bin kilometre olan zorunlu garantiyi, üç yıl, 100 bin kilometreye çıkaran firmalar arasında Honda, Kia, Chevrolet, Daihatsu, Mazda, Mitsubishi, Nissan, Subaru, Suzuki, Toyota ve Land Rover yer alıyor. Ford'da süreyi 2 yılda tutmasına rağmen, garantiyi 100 bin kilometre uyguluyor. Hyundai ise ürettiği araçlara 5 yıl, 100 bin kilometre garantisi veriyor. Ancak, bunun yanında bazı firmalar da, garanti süresini bedeli karşılığında artırıyorlar.
PASLANMAYA 12 YIL Mekanik garanti dışında, birçok firma da paslanmazlık garantisini 12 yıl olarak uyguluyor. Paslanma ve mekanik sorunlara karşı uyguladıkları garanti sürelerini artırarak, pazardaki paylarını artırmaya çalışan firmalar, bu yolla müşterilerin yetkili servislere olan bağlılık süresini de uzatmayı amaçlıyor. Bunda da, periodik bakımları düzenli olarak yetkili servislerde yapılmayan araçların garanti kapsamından çıkarılması etkili oluyor. Ayrıca, servislerin dışında araca müdahale edilmesi ya da parça değişiminde bulunulması da aracı garanti kapsamından çıkarıyor. Bu nedenle, garanti süresinin uzaması, araçların yetkili servislere ge süresini de artırıyor.
|