|
|
|
Çinli otolar kafa karıştıracak
Çinli otoların dünya yollarında görülmeye başlamasıyla, logoya bakıp markayı tanımak zorlaşacak. Çünkü, Avrupa'da bugün 30 olan marka sayısı 130'a çıkacak. Gelecekte otoları tanımak için uzmanlık gerekecek.
Düne kadar otomobillerin hangi markaya ait olduklarını logolarına bakarak söylemek mümkündü. Ancak gelecekte otomobilleri tanımak için uzman olmak gerekecek. Hatta bu konuda uzmanlaşmak da yeterli olmayacak. Çünkü Çinli otomobillerin Avrupa ve Amerika'da satılmaya başlamasıyla birlikte, yollardaki otomobil markalarının sayısı da 130'a ulaşacak. Daha önce mevcut 30-40 otomobil markasını rahatlıkla logolarından tanıyan otomobilseverlerin gelecekte kafaları karışacak. Çocukların aralarında oynadıkları 'Bu otomobil hangi marka' yarışmaları daha da zorlaşacak. Bugün Avrupa'da bulunan marka sayısı 30. Çin'de ise otomobil markalarının sayısı 100'ü buluyor. Landwind, Great Wall, Chery ve Geely şu anda Avrupa'da ve ABD'de ençok bilinen Çin'li otomobil markaları. Çünkü, bu üreticiler gerek Avrupa gerekse ABD'ye adım atabilmek için yoğun bir çalışma içindeler. Uluslararası fuarlarda boy gösterip, markalarını tanıtmaya çalışıyorlar. Ancak, Çin otomotiv sektörü sadece bu markalardan ibaret değil. Bu markalar buzdağının sadece suyun üstünde kalan bölümü. Buzdağının altında kalan onlarca markanın harekete geçmesiyle Çin otomotivinin gücü ortaya çıkacak. Yapılan araştırmalar Çin otomotiv sektörünün 2015 yılında Japonya, 2020 yılında ise ABD otomotiv sektörünü yakalayacağını gösteriyor. Çinli otomobillerin Avrupa ve ABD yollarında boy göstermesiyle bir başka sorun daha ortaya çıkacak. Çinli markaların logolarının bir çoğuAvrupalı ve ABD'li otomotiv üreticilerin markalarını andırıyor. Çinli Build Your Dream- BYD markasının logosu BMW'ye benzerliği ile dikkat çekiyor. Alman üretici BMW'nin logosuna çağrıştıran bir başka Çinli marka da Geely. Çinli Roewe'nin logosunun da ilk bakışta Rover olduğu anlaşılıyor. Ayrıca, logonun dışında markanın telaffuzu da Rover'ı andırıyor. BMW ile Çin'de ortak üretim yapan Brilliance markasının logosu da Toyota'yı çağrıştırıyor. Düne kadar 7'den 70'e her otomobilsever logoya baktığında hangi markaya ait olduğunu kolaylıkla söyleyebiliyordu. Gelecekte ise bu o kadar kolay olmayacak. Özellikle logoya bakarak marka tahmini yapan çocukların kafaları çok karışacak.
|