|
|
|
|
|
|
İçerdeki dünya
Hangi kadın g-string, hangisi pamuklu giymeli? İç çamaşırlarının kültürden kültüre değişiklik gösterdiğini biliyor muydunuz? Kadınların gizli silahı iç giyim modasındaki son trendleri Zeki Triko'nun tasarım koordinatörü Yasemin Karabeyoğlu anlattı.
Türk kadını seksi görünmek istiyor
İç çamaşırı modellerinin ülkeden ülkeye farklılık gösterdiğini biliyor muydunuz? Tutucu Amerikalılar daha klasik modelleri, kaçamak duygusu yüksek Fransızlar ise süslü modelleri tercih ediyorlar....
İç çamaşırı alışverişi, hem erkek hem de kadınların ortak zevki. Ne de olsa iç çamaşırları, ihtiyaç dışında güzel ve seksi görünme duygusu da barındırıyor. Türkiye'de moda iç çamaşırı denildiğinde akla gelen firmaların başında gelen Zeki Triko'nun 2002 yılından beri iç çamaşırı koleksiyonunu hazırlayan tasarım koordinatörü Yasemin Karabeyoğlu, iç giyimin her yönünü anlattı.
- İç çamaşırı seçmeyi bilmiyoruz gibi geliyor bana... - Normalde Avrupa'da seks sembolleri hep küçük göğüslü. İç çamaşırında da modeller, bunun üzerine oturtulmuş. Halbuki Amerika ve Türkiye'de büyük göğüs, seks sembolü kabul ediliyor ve kadınlar daha da ortaya çıkartmak istiyor. 10 erkeğe sorarsanız, sekizi büyük göğüsten çok memnun. Kadınlar da açabildikleri kadar açıyorlar maalesef. Türkiye'de erkekler yuvarlak hatlar seviyor. '0' beden kavramı hiç Türk erkeklerine göre değil.
- Peki göğüsleri birleştirerek, ortada çizgi olması mı gerekiyor? - Göğüsleri yapıştırarak ortaya çıkan çizgi çok çirkin bir şey. Ya da aşağıya bastıran sutyenler seçilmemeli. Aslında yukarı da çıkartmamak lazım. Göğüslerin olduğu yerde durması önemli. Seçilen sutyenle göğüsler yuvarlak görünmeli. Açacaksanız doğru şekilde açmak lazım.
DANTEL VE FİYONK
- Tasarım yaparken siz nelerin üzerinde duruyorsunuz? - Firmamızda dört cup (göğüs ölçüsü) ölçümüz var. Modayı ve genç tasarımları c ve d cuplara taşıyan firmaların ilkiyiz. Hangi malzemede kim daha iyiyse, biz onun malzemesini kullanıyoruz. Sadece Avrupa'dan alıyoruz demek de ayıp, Japonya'dan da aldığımız oluyor, Türkiye'den de...
- Günümüzde öyle tasarımlar var ki, neredeyse dış giyim olarak giyilebilir. Modanın iç giyimle bir ilişkisi için neler söyleyebilirsiniz? - Tüm dünyada iç giyimle dış giyim neredeyse birbirine karıştı. Bizim de öyle modellerimiz var ki, akşam bir yere giderken rahatlıkla giyebilirsiniz. Büstiyer ve kombinezondan neredeyse çıkıyor, gece elbisesi bluzu gibi...
- Koleksiyonlarınızda modanın o sezondaki trendlerinden de etkileniyor musunuz? Yeni koleksiyonda neler var? - Bizim için dış giyim modası neyse iç giyim koleksiyonumuzda o. Bizim gibi moda iç giyim firmalarında böyle olmak zorunda. Bu sene 18. yüzyıl havası esiyor tüm koleksiyonumuzda. Saten, dantel, fiyonk neredeyse tüm modellerde var. Açık mavi, lacivert, siyah ve dore, beyaz ve dore çok var. Yılbaşı gecesi için de giyilebilecek üstler var koleksiyonda.
- Estetikle fonksiyonellik arasında nasıl bir denge var? - Bütün kadınlar güzel ve seksi olmak istiyorlar, aynı zamanda da bütün gün seni yormayacak, rahat bir şey arıyorlar. Bizim koleksiyonlarımızda, moda ürünlerimizin yanında çok uygun fiyata günlük iç çamaşırları da var. Örneğin, pantolonla giydiğinizde hiç iz yapmayan ve kalçayı toplayan bir kalıbımız var. Bu kalıpta da öncüyüz.
- Erkekler kadında neyi seksi buluyor? - G-string seven erkek çok az. Onlar daha çok şortu ya da 'Brezilya kesimi' dediğimiz külotu beğeniyorlar. Pantolondan baktığınızda kesilmişlik sevilmiyor. Aslına bakarsanız basic (sade) modelleri çoğu erkek daha seksi buluyor. Tabi bunu taşımak da vücut istiyor! Tamamen ortada olmasından çok hafif görmeyi, biraz da görememeyi seviyorlar. Düğmelerin tamamı açık değil de, aradan görebildiği kadar göğüs dekoltesi seksi geliyor onlara.
- G-string yok oldu gibi... - Aslında iyi markaların çoğu koleksiyonlarında g-stringi her sezon azaltıyor. Ama Türkiye'de hala giyen olduğu için biz koleksiyonlarımızdan çıkartamadık. Az göstermek her zaman daha iyi bir şeydir aslında.
- Ülkeler arasında kadınların tercihleri arasında benzerlikler ya da farklılıklar var mı? - Farklılıklar ülkeler arasındaki vücut hatlarıyla da alakalı. Örneğin, Japonların hiç poposu olmadığı için özel kesim külot tercih ediyorlar. O kesimin başka bir yerde satılması mucize. Ayrıca iç çamaşırı seksle de alakalı olduğu için ülkelerin seks anlayışları da etkiliyor. İngilizlerin ve Japonların daha farklı bir seks anlayışı var. Buralarda iç giyim mağazalarında kadınlardan çok erkekleri görürsünüz. Agent Provocateur nereden çıktı? İngiltere sekse bu kadar meraklı olmasaydı, böyle bir marka da olmazdı diye düşünüyorum. Bunun yanında Amerika daha tutucu. Hiçbir şeyi uca götürmek istemiyor. Sekslerinin de bir limiti var. Fransızlar'da bir kaçamak duygusu vardır, süslü modelleri tercih ederler.
ANNE KİMLİĞİ ÖN PLANDA
- Peki ya bizler? - Biz herkese benziyoruz. Biz çok iyi niyetli insanlarız, herkes olabiliyoruz. Her şeye açığız. Türk kadının seçiminde seksilik çok ağır basıyor. Belki de iş kadını kimliğimiz yeni yeni oturduğu için. Üzerimize giydirilmiş bir anne kimliği var. En iyi şey olarak anne olmayı düşünüyoruz, halbuki en iyi şey kadın olmaktan da önce, insan olabilmek. Bize gelenlerin çoğu söylemese de seksi görünmek istiyor.
- Her sezon tanınmış mankenlerle çalışıyorsunuz. Önümüzdeki sezona yine bir sürpriz var mı? - Olmaz mı! Zeki Bey her zaman model seçiminde çok doğru davrandı. Kendi deyimiyle de 'kadından anlıyor'. Seçtiği mankenler onun keşfinden sonra meşhur bile oldular. İlkbahar-Yaz için de büyük bir sürprizi var ama onu şimdi paylaşamayacağım. Ama şunu söyleyebilirim ki Zeki, sarışınını buldu!
Esra ÇORUH
|
|
|
|
|
|
|
|
|