İletişimde çıplak devrim
Son yıllarda tek yönlü iletişim çağının sona ermesinde blogların etkisi tartışılmaz. Çıplak Sohbetler kitabı, firmaları, kitleleri ile buluşturan blogları konu alıyor.
Blog, Messenger, Blogosfer, Second Life, You Tube, Podcast, Videocast... Bunlar son birkaç yıldır hayatımıza giren, girmekle de kalmayıp iletişim tarzımızı ciddi bir şekilde değiştiren ve hayatımızın her anını kaplayan kavramlar. Ortak noktaları ise net bir gerçeği ifade etmeleri: Dünyada iletişim anlayışının değiştiği gerçeğini. Şu sıralar Amerika'da en çok satanlar listelerini alt üst eden bir kitap Çıplak Sohbetler. Çünkü konusu iletişim araçlarını kullanan herkesi yakından ilgilendiriyor.
TEK YÖNLÜ İLETİŞİM ÇAĞI KAPANDI Her
geçen gün daha da sıkıcı hale gelen tek yönlü iletişimin sona ermesine neden olan bloglar ele alınıyor kitapta. Bir kişinin dünyanın herhangi bir yerinde tanınmasını sağlayan, iletişimi çift taraflı ve interaktif hale getiren bloglar. Artık tüm dünyada, blogları kullanan yani samimi, interaktif, şeffaf, kısacası 'çıplak iletişim' yapan şirketlerin mesajları daha çok dikkate alınıyor. Çünkü tüketici, bir ürün karşısında hemen tepkisini verebileceği, karşılıklı iletişim kurabileceği ürünleri tercih ediyor. Ürün hakkında bilgi almak kadar, ürün hakkında fikir beyan etmek de önem taşıyor. İşte Çıplak Sohbetler kitabı da tüm bu çift taraflı iletişim gerçeklerini, artıları ve eksileriyle gözler önüne seriyor, blogların kurumlarla hedef kitleleri arasındaki iletişim davranışlarını nasıl baştan aşağı değiştirdiğine ışık tutuyor.
BLOGSUZ ŞİRKET KALMAYACAK Kitabın yazarları Robert Scobole ve Shel Israel de Microsoft şirketine insan yüzü kazandırmalarıyla ünlü birer blogçu. İkili, kitapta geleceğe yönelik bir de iddia da bulunuyorlar ve "Bir gün dünyada blogsuz şirket kalmayacak, buna herkes şahit olacak. Firma ile hedef kitlisi arasındaki en önemli iletişim aracı bloglar. Onlar olmadan bir şirketin büyümesi, geniş kitlelere hitap etmesi söz konu olamaz," diyorlar. Kitapa ele alınan diğer konular ise; blog sözcüğünün neden sıkça duyulur hale geldiği. Ayrıca blogların Microsoft'tan IBM'e, GM'den küçük ölçekli şirketlere kadar neden tercih edildiği de ahlatılıyor.
|