kapat
   
SABAH Gazetesi
 
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
İletişimde çıplak devrim
İletişimde çıplak devrim

Son yıllarda tek yönlü iletişim çağının sona ermesinde blogların etkisi tartışılmaz. Çıplak Sohbetler kitabı, firmaları, kitleleri ile buluşturan blogları konu alıyor.

Blog, Messenger, Blogosfer, Second Life, You Tube, Podcast, Videocast... Bunlar son birkaç yıldır hayatımıza giren, girmekle de kalmayıp iletişim tarzımızı ciddi bir şekilde değiştiren ve hayatımızın her anını kaplayan kavramlar. Ortak noktaları ise net bir gerçeği ifade etmeleri: Dünyada iletişim anlayışının değiştiği gerçeğini. Şu sıralar Amerika'da en çok satanlar listelerini alt üst eden bir kitap Çıplak Sohbetler. Çünkü konusu iletişim araçlarını kullanan herkesi yakından ilgilendiriyor.

TEK YÖNLÜ İLETİŞİM ÇAĞI KAPANDI
Her
geçen gün daha da sıkıcı hale gelen tek yönlü iletişimin sona ermesine neden olan bloglar ele alınıyor kitapta. Bir kişinin dünyanın herhangi bir yerinde tanınmasını sağlayan, iletişimi çift taraflı ve interaktif hale getiren bloglar. Artık tüm dünyada, blogları kullanan yani samimi, interaktif, şeffaf, kısacası 'çıplak iletişim' yapan şirketlerin mesajları daha çok dikkate alınıyor. Çünkü tüketici, bir ürün karşısında hemen tepkisini verebileceği, karşılıklı iletişim kurabileceği ürünleri tercih ediyor. Ürün hakkında bilgi almak kadar, ürün hakkında fikir beyan etmek de önem taşıyor. İşte Çıplak Sohbetler kitabı da tüm bu çift taraflı iletişim gerçeklerini, artıları ve eksileriyle gözler önüne seriyor, blogların kurumlarla hedef kitleleri arasındaki iletişim davranışlarını nasıl baştan aşağı değiştirdiğine ışık tutuyor.

BLOGSUZ ŞİRKET KALMAYACAK
Kitabın yazarları Robert Scobole ve Shel Israel de Microsoft şirketine insan yüzü kazandırmalarıyla ünlü birer blogçu. İkili, kitapta geleceğe yönelik bir de iddia da bulunuyorlar ve "Bir gün dünyada blogsuz şirket kalmayacak, buna herkes şahit olacak. Firma ile hedef kitlisi arasındaki en önemli iletişim aracı bloglar. Onlar olmadan bir şirketin büyümesi, geniş kitlelere hitap etmesi söz konu olamaz," diyorlar. Kitapa ele alınan diğer konular ise; blog sözcüğünün neden sıkça duyulur hale geldiği. Ayrıca blogların Microsoft'tan IBM'e, GM'den küçük ölçekli şirketlere kadar neden tercih edildiği de ahlatılıyor.
DİĞER GÜNCEL HABERLERİ
 'Erkeği yoldan çıkaracak kadını içeri almamak lazım'
 'Herkes hastaneye çiçek götürür, ben hemen pijama dikip...
 Bırakın yağmur yağsın
 Bu dergiye arşivinizde yer açın
 Saati 10 dolara çalış, gez ama rehin kalma
 Basketçiler centilmenliği öğreniyor
 'Hidayet Türkoğlu gibi eee, hımm... demesinler'
 Evdeki gibi rahat olsun
 Hayatı kolaylaştıran tavşancık
 İnekten tuvaller
 O zamanlar her şey farklıydı, aşklar da...
 Avrupa'da okumuş yazmış yakışıklı çocuk
 İstanbul çağdaş sanatla buluşuyor
 Samuel Beckett 100 yaşında
 Kemikler cinayet de çözer
 İşte o iki genç kız
 Tutkuları ilkokulda başladı
 Güney Fransa'nın en güzel kasabaları
 James Bond'u herkes yazar'
    Cumartesi Yazarlar
  » Güncel
    Yaşama Dair
    Sinema
    Gurme
ALİ POYRAZOĞLU
İnsan turşuları...
İlkokula başlayınca, birinci sınıfta...
SUNAY AKIN
Noel babasız bir buzdağı
Charles Dickens 1870'de...
METİN KALKAVAN
Sürücülerin en kıymetli aksesuarı
Yarışlarda ve günlük...
Adını bilmediğin şeyi yememeli
Keyifle yediğiniz yiyeceklerin adlarını, duyduğumuz bazı mutfak terimlerini ve...
Bu İngilizi çok sevdik
İngiliz toplum yaşamının vazgeçilmezlerinden olan pub'lar, 1990 yılında North...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.