|
|
Sürücülerin en kıymetli aksesuarı
Yarışlarda ve günlük motosiklet kullanımında, sürücüleri önemli boyun darbelerine karşı korumak için geliştirilen Neck Brace/Boyun Bağı, 2007'de Türkiye'de
Vücudumuzun en önemli bölümlerinden biri olan boynumuz, olası bir kazada ilk hasar görecek uzvumuzdur. Fizik kurallarını hepimiz okullarda az çok gördük. Bilinen bir kural vardır. Bir araçla saatte 60 km. hızla giderken, biz de 60 km. sürate sahip oluruz. Bir kaza anında araç bir yere çarptığı zaman, ani durmasıyla vücudumuz yine 60 km. süratle hareket eder. Otomobilde emniyet kemerimiz varsa, bizim bu süratle yola devam etmemizi engeller ve bir yere çarparak hasar almamızı engeller. Motosiklette ise emniyet kemeri olmaması nedeniyle, ağırlık farkından dolayı sürücü ve motosiklet kaza anında farklı şekilde yollarına devam ederler. Yani sürücü bir yere, motosiklet bir yere savrulur. İşte burada daha önce çok defa bahsettiğimiz koruyucu elemanlar, bizim olası yaralanmalardan en az hasarla çıkmamıza yardımcı olurlar. Kask ve vücut koruyucuları, bu anlamda bizi bu zor durumlarda korur. Bu ekipmanlar genelde vücut ve kafamızı korumaya yönelik olarak yapılır. Kasklar kafamızı korurken, (bazı özel kasklar boynumuzu da koruyan donanımlara sahiptir) kafamız kadar önemli olan boynumuz için, bir dizi araştırma yapılmaktadır. Boyun kısmında oluşan yaralanmalar, trafik kazalarına bakıldığında vücudun diğer kesimlerine oranla sürücü için daha büyük bir risk oluşturur. Bu riskleri ortadan kaldırmak amacıyla kaza araştırmacıları, biyo-mekanikler ve bu sistemin mucidi Güney Afrikalı Dr. Chris Leatt'tan oluşan uzman bir ekip BMW Motosiklet ile birlikte Neck Brace (boyun bağı) sistemini geliştirdi. Bu boyun bağı, ciddi bir düşüş sırasında boyun çevresinde, boyun omurgasında ve köprücük kemiğinde oluşacak yaralanmaları en aza indirgiyor. Karbon, kevlar ve fiber glass destekli plastik kaplama, darbeyi emen yumuşak köpük katmanından oluşan, cildi rahatsız etmeyen hafif bir materyalden yapılmış.
|