|
|
|
|
|
|
Mücevher trendleri
Lüks 2007 Konferansı için ülkemize gelen Cartier'nin CEO'su ile mücevher trendlerini konuştuk.
Zamansız taşlar
Bu yıl Lüks Konferansı Türkiye'de gerçekleşti. Gelen birçok ünlü marka arasında Cartier de vardı. Markanın CEO'su Bernard Fornas ile Cartier markasını ve trendleri konuştuk....
- Cartier'nin Türkiye'de bir mağaza açacağı hep konuşuluyordu, peki ama bu ne zaman gerçekleşecek? - Önümüzdeki yılın başında mutlaka Türkiye'de bir mağaza açmak istiyoruz. Cartier ve Türkiye çok iyi bir birleşim olacak. Buradaki insanlar estetiğe önem veriyor. Mücevhere merak ise çok eskilerden geliyor. Türk insanı güzel şeyin değerini biliyor ve anlıyor. Burada bir mağaza açmak için sabırsızlanıyoruz.
- Cartier tasarımları 'zamansız' olarak nitelendiriliyor, bundan biraz bahseder misiniz? - Evet bizim amacımız, nesilden nesile aktarılabilecek, ölümsüz parçalar hazırlamak. Bir saat ya da mücevher tasarlarken, onun alan kişiden kızına ve torununa da kalacağını düşünerek tasarlıyoruz. Çok ince düşünüyoruz. Trendleri takip ediyoruz ama bunlar bir gece de değişebilir. Biz her zaman takılabilecek şeyler tasarlıyoruz.
- Müşteri kitleniz kimler? - Çok geniş bir kitlemiz var. Kadın, erkek ama çoğunlukla kadın, 20-60 yaş arasındaki herkese hitap ediyoruz. Daha çok varlıklı kesim ama orta sınıf için de bir çok ürünümüz var. Bir çok insan özel olması için evlilik yüzüğünü bizden alıyor. 10 milyon avro'ya kolyemiz de var, 1000 dolara yüzüğümüz ya da daha uygun fiyata çakmağımız, kol düğmemiz.
ASIL KAHRAMAN KİM? - Mücevher de olduğu gibi diğer aksesuarlarda da iddialı mısınız? - Evet güneş gözlüklerimiz, çakmaklarımız, kalemlerimiz, özel günlerde hediye vermek isteyenlerin ilk tercihi. Dünyada her geçen gün genç müşterimiz artıyor. Lüks gözlüklerde de mücevherde olduğu gibi bir numarayız. Kalem ve çakmaklarda ise ikinci markayız. Her şeyde ilk ikiye giriyoruz kısacası, kıyafet hariç tabii.
- Neden Cartier kıyafet tasarlamıyor? - Çünkü bizim temamız 'zamansızlık'. Bir kıyafet, ertesi yıl çöpe atılıyor. Biz çöpe atılacak bir şey tasarlamıyoruz.
25 TASARIMCI VAR - Bir zamanlar Gucci Tom Ford'la, John Galliano ise Dior ile anılıyordu, Cartier'de nenden öne çıkan bir tasarımcı yok? Çünkü bizde asıl kahraman Cartier'nin kendisi. Tasarımcılar bir gün ölecek ama Cartier hep var olacak. Bu yüzden asla bir isimin markanın önüne geçmesine izin vermiyoruz.
- Sizin tasarımlarınızı kim yapıyor? - 11 ülkeden toplam 25 tane tasarımcımız var. Genç, yaşlı, kadın, erkek, Çin, Fransız, her biri farklı bir vizyona sahip kişiler. Ortak özellikleri ise Cartier'nin kokusunu, dokunuşunu çok iyi biliyor olmaları. Hepsi Cartier'in tarihini tıpkı bir ders gibi okuyor ve öğreniyorlar.
- Kişiye özel tasarımlar da yapıyor musunuz? - Evet, örneğin anneannenizden kalan bir taşla geliyor ve bunu değerlendirmek istediğinizi söylüyorsunuz. Hemen bu taşın çizimi Paris'teki tasarımcılarımıza gidiyor ve size özel tasarımlar hazırlanıyor. Geçen hafta bir müşterimiz elinde köpeğinin fotoğrafı ile geldi ve pırlantalı broş hazırladık. Dileyene parfüm de hazırlıyoruz.
- Peki çok tutarsa o parfümü piyasaya sunuyor musunuz? - Hayır asla. Gelip, hayalinizdeki kokuyu anlatıyorsunuz. Bir çok araştırma yapılıyor ve farklı kokular hazırlanıyor, siz "Tamam, işte hayallerimin kokusu," dediğiniz an o parfüm bir tek sizin oluyor. Formülü kasaya kitleniyor. Hemen kristal şişelere o koku dolduruluyor ve altın harflerle baş isimleriniz işleniyor.
30 BİN AVRO'YA PARFÜM - Tabii bunun bir de bedeli var? - Evet 30 bin avro. Ama dünyada tek olan bir parfüm kullanmış oluyorsunuz. Çok paranız varsa, istediğiniz yere gidip istediğiniz şeyi alabilirsiniz. Fakat siz özel üretilen ve bir tek siz de olan bir şeye sahip olmanın keyfi apayrı.
Burcu ALDİNÇ
|
|
|
|
|
|
|
|
|