|
|
Lükstanbul
İstanbul elit markaların buluştuğu bir moda şehrine dönüştü. 2007 Lüks Konferansı da bu yıl ülkemizde düzenlendi. Konferansı izledik ve katılan tasarımcılardan lüksün tanımını yapmalarını istedik.
Lüksü seviyoruz
Lüks nedir? Timsah derisi bir çanta mı, yoksa spa'da kendinize ayıracağınız bir gün mü? Lüks Konferansı için İstanbul'a gelen elit markaların CEO'ları ile bu soruya cevap aradık....
Her geçen gün, dünyaca ünlü bir marka daha İstanbul'da mağaza açıyor. Giyimde, eşyada, harcamada aşırıya gitmeyi, gösterişi, şatafatı ve gereksinim dışı olanı ifade eden ve tabii ki ekonomik boyutu da ağır basan lüks kavramı, artık İstanbul'la bütünleşti. Dünyanın en prestijli gazetelerinden International Herald Tribune de bu yılki Lüks Konferansı'nı İstanbul'da düzenledi. Bünyesinde Yves-Saint Laurent, Gucci gibi markaları barındıran PPR'nin CEO'su Francois-Henri Pinault, mücevherat ve saat firması Cartier'nin Başkanı Bernard Fornas, erkek giyimine yön veren Ermenegildo Zegna, AEFFE Group Başkanı Massimo Ferretti, İtalyan modacı Gianfranco Ferre, Vakko için tasarım yapan Zac Posen, Londralı tasarımcı Nicole Farhi de katılımcılar arasındaydı. Biz de sizler için bu elit markaların başındaki kişilere, lüksü sorduk. Keyfini çıkartabildiğiniz pahalı bir yemek, bilerek yudumladığınız özel üzümlerden yapılmış yıllanmış bir şarap ya da bütün yorgunluğunuzu atabileceğiniz spa'da kendinize ayırdığınız bir gün... Bunlardan hangisi sizce lüksü çağrıştırıyor? Yoksa lüks, geçici bir süre kullanılacak aksesuara milyarlar harcamak, en pahalı şampanyayla pırlanta temizlemek olabilir mi? İşte cevaplar...
ESRA ÇORUH
|